Lögnaren van Rompuy och förrädaren Reinfeldt

Nyss såg jag EU:s icke folkvalda ordförande Herman van Rompuy ljuga på TV4:s nyheter. Han sade att Portugal har en sund ekonomi. Man kan ju undra vilken typ av svamp Rumpan äter för att komma fram till den slutsatsen eller kan det helt enkelt vara så att han är så pass korkad att han inte vet bättre?

Samtidigt röstas grundlagsändringen igenom i Sverige som gör det omöjligt för Sverige att lämna EU, utan en ny grundlagsändring. Trots denna grava förändring mot det som lovades när det svenska folket röstade för ett EU-inträde under 90-talet så har varken svenska politiker eller media tagit upp detta, inte ens under valrörelsen.

Jag har tidigare berättat att jag inte röstar och anledningen till det (kortfattat) är att jag inte röstar på klåpare.

Jag är inte närmare insatt i den här mannens åsikter men om fler politiker var som han hade politiker för det första varit intressanta att lyssna på, och för det andra hade jag tyckt att de har mod och står för vad de tycker:

2 svar till “Lögnaren van Rompuy och förrädaren Reinfeldt

  1. Nigel Farage är en av de mest fantastiska politikerna som finns i Europa idag. Han är en av de få som påpekar att kejsaren saknar kläder.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nigel_Farage

  2. Här ett annat lysande exempel på brittisk retorik 🙂
    Talet hölls strax efter den senaste finanskrisen och det hade blivit tydligt hur illa det stod till med de brittiska statsfinanserna.

Lämna en kommentar