Det vita patriarkatets förtryck finns överallt

I dag var jag med om en oerhört ohygglig och hemsk upplevelse. Jag var precis i färd att skriva ett anklagande meddelande på Facebook till en vit man som jag är vän med och berätta att han hatar mig för att jag är rasifierad, då jag upptäckte att min dator rödmarkerar ordet rasifierad. Redan där börjar förtrycket! Så fel och fult är det att vara rasifierad i Sverige!

Det som gör det hela ännu värre är att ordet även blir rödmarkerat när jag skriver det i WordPress!

Det här förtrycket måste upphöra NU!

rasifierad

Tillägg: Jag ska berätta anledningen till att jag är övertygad om att min vän hatar mig, så att ni inte får för er att jag är galen. Jag ringde honom i går men fick inget svar. Jag fick senare ett meddelande på Facebook om att han är utomlands för tillfället och därför inte kunde svara. Det är ett solklart bevis på att han hatar mig. Han åker alltså utomlands bara för att slippa prata med mig. Det är så hemskt!

Kommentera

