Det är visst dags att flytta!

Jippi! Jag är så himla glad! Jag fick nämligen i dag reda på att jag ska flytta till Täby. Det i sig är ju himla trevligt men det visade sig också att jag ska flytta in hos min idol – Fredrik Reinfeldt! Jag har sedan länge beundrat honom och politiken som han har fört, en av favoriterna är hur FRA-lagen kom till. En annan sak som jag verkligen beundrar hos honom är hans öppna hjärta.

I dag fick jag via Aftonbladet reda på att Freddy menar att så länge något inte är fullt så finns där plats, och det har han ju alldeles rätt i! Som ett skänk från ovan kom då en liten pippifågel som viskade i mitt sydslaviska öra att Freddys nya lägenhet faktiskt inte är knökfull och att där minsann finns plats för en liten sydslav eftersom jag lätt skulle kunna packas ned i en liten sovsäck! Eftersom jag känner för att flytta så tänkte jag att det ju är optimalt att flytta hem till den svenske (f.d.) statsministern med det öppnaste hjärtat genom tiderna!

I Aftonbladet fick jag även läsa följande visa och insiktsfulla ord ”Jag flyger ofta över den svenska landsbygden. Det finns oändliga fält och skogar. Den som hävdar att landet är fullt måste visa var det är fullt.”, och jag kan inte annat än hålla med! I alla fall om det vore så att flyktingar bodde på fält och i skogar, som t.ex. fåglar. De kan vara som små flyktingfåglar som pickar i marken efter föda och reder sig själva! Det är en strålande idé!

Tyvärr är det så att flyktingarna än så länge inte insett att de skulle tjäna på att vara fåglar, istället bor de på olika flyktingförläggningar där det enligt min favoritkompis Fredrik inte är fullt heller, eftersom landsbygden inte är full. Det finns ju gnällspikar som hävdar annat men Freddy vet bättre eftersom han faktiskt ofta flyger över landsbygden som en fågel och har med egna ögon sett att den inte är full, precis som Fredriks lägenhet inte är det!

Åååh, jag är alldeles uppspelt! Jag ska flytta hem till Fredrik, jag ska flytta hem till Fredrik!

2 responses to “Det är visst dags att flytta!

  1. Tänk jag kände ungefär likadant när jag läste hans ord. Undrar om han faktiskt tror att vi är så korkade? Keep the irony flowing!! 🙂

Kommentera

