Besöksrekord på bloggen

De senaste dagarna har jag haft väldigt mycket trafik här på bloggen. Orsaken till detta är alltså mitt föregående inlägg som jag mest tänkte var ett tramsigt men roligt inlägg att dela med dem som brukar läsa min blogg och blev uppriktigt förvånad när jag i lördags såg att flera tusen personer varit här och tittat. Dock trodde jag att det skulle avta efter det. Jag trodde fel.

Det är givetvis kul att så många har hittat hit i och med att jag har skrivit här ända sedan 2007, även om det brukar ske någorlunda sporadiskt. I princip har jag endast vid ett tillfälle tidigare haft ett ”besöksrekord” med det rörde sig om ca två-tre tusen tittar utspridda under loppet av några få dagar och då gällde det mitt inlägg om hur vissa tvivelaktiga personer, framför allt en, fått ljuga ihop saker i Uppdrag Granskning, i för mig okänt syfte annat än att de har ett behov av att visa upp sig. Susanna Varis har flera inlägg på sin blogg som handlar om samma person, som jag kan rekommendera er att läsa. Detta särskilt om ni undrar vad SVT använder licenspengarna till. I övrigt är hennes blogg givetvis också mycket läsvärd så jag rekommenderar er att ägna lite tid åt den.

För egen del kan jag tycka att jag har uppmärksammat betydligt viktigare frågor än vad en mindre begåvad person har skrivit på Facebook, så om ni orkar och har tid kan jag hänvisa till saker jag har skrivit tidigare som förhoppningsvis kommer vara mer givande än mitt senaste inlägg, men också något annorlunda än det som brukar tas upp i svensk media överlag. Här är i alla fall stapeln på antalet besökare, som ni kan se är antalet personer som i vanliga fall besöker min blogg, relativt lågt. Därför ser det i princip ut som om att jag började skriva i lördags. Blogstat mon Statistiken ser ut på följande vis:

Lördag: 5832 besökare, 7197 visningar

Söndag: 63134 besökare, 75503 visningar

Måndag: 59418 besökare, 71715 visningar.

Det är även intressant att se i vilka länder bloggen har fått spridning de senaste sju dagarna: Blogmap mon Det finns givetvis fler länder på listan men vilka de är framgår av kartan. Jag hoppas att detta har varit lika underhållande för er som det har varit för mig!

4 responses to “Besöksrekord på bloggen

  1. Ansåg att kommentarerna höll världsklass. Hur dum får man vara?

  2. Ibland vet man inte vilka inlägg som går hem. Du prickade helt klart rätt denna gången.

    (PS. Grafens form antyder att det är patriarkatet som har besökt bloggen…)

  3. Pingback: Det blev en hel del besökare | Juggen reflekterar över intryck

Kommentera

