Schyman vs. Åkesson i SVT

Jag råkade ta del av denna upplyftande debatt i dag. På sidan sammanfattar SVT vad som sades, men råkade utelämna att Gudrun Schyman påstått att 20 000 flyktingar dött i Medelhavet under denna sommar. Eftersom jag är en person som lägger märke till detaljer så tänkte jag att jag skulle kontrollera den siffran och jag hittade då detta. Eftersom räddade och döda betyder ungefär samma sak (enligt feministisk logik), kände jag mig nödgad att hylla Gudrun för hennes fantastiska insats, vilket jag gjorde på Twitter. svtgudrun Det är lustigt det där med Åkesson; tänk att de andra partiledarna får honom att framstå som intelligent, rationell och human. Tyvärr säger det inte så mycket om honom utan om hur illa ställt det är med de andra. Vem som än vinner så kommer de kommande åren i Sverige bli väldigt ”intressanta”. Det är just sådant här som gör mig extra glad över att inte ha barn, eftersom jag hade haft oerhört dåligt samvete över att ha satt liv till världen som därefter måste plågas genom att leva tillsammans med så många gravt efterblivna människor.

4 responses to “Schyman vs. Åkesson i SVT

  1. Hon kan lika gärna ha menat det här, som nämner strax över 19000 dödsoffer i medelhavet… över 24 år.

    https://www.opendemocracy.net/5050/nina-perkowski/no-accident-why-have-19142-died-at-europe%E2%80%99s-frontiers

  2. Det är standard att sätta ihop de två. Ren lyteskomik. Jimpa skyller på invandrare som grupp och Gudrun på män som grupp. De tycker sig vara varandras motpoler men är sprungna ur samma kollektivistiska tankebanor..

Kommentera

