Feministiskt Initiativ och Facebook – påminnelse

Det har ju tidigare visats att F! med största sannolikhet har köpt röster från Turkiet. Dessa röster ska därefter ha blivit borttagna har det ryktats om. Så här såg det dock ut i dag (10 juli 2014, kl 12:30) när jag gick in på deras Facebook-sida:Fi

Notera att partiet har störst engagemang i Istanbul-området och att sidan har över 120 000 ”gilla-markeringar”, samt att antalet som gillar har ökat med 33 % på en vecka. Det är inte illa pinkat.

I dagsläget har jag 18 facebook-vänner som gillar F! på Facebook, en siffra som har ökat trots att flera F!-are har tagit bort mig som vän när jag har ifrågasatt saker som de har lagt upp på Facebook, d.v.s. när de har spridit lögner eller ägnat sig åt manshat. Tydligen finns det något som lockar med F!, jag gissar att det lockande är att vara i en gemenskap där man slipper tänka och bygger sin världsuppfattning på information man tagit del av via Internet memes och så kallade ”valfies”, eller vad det nu heter när feminister skriver något påhittat påstående om varför de känner sig förtryckta, eller hur de ska stympa män.

Det ska bli intressant att se hur många röster F! får i valet. Jag kan även erkänna att jag skulle tycka att det vore riktigt roligt om F! fick över 50 % av rösterna. Då skulle vi ju verkligen se vad de går för.

11 responses to “Feministiskt Initiativ och Facebook – påminnelse

  1. Skulle nog stundtals vara rätt kul om F! fick egen majoritet, men jag fasar för hur mycket dom hinner förstöra på 4 år. Är rädd att vi kommer få en ekonomisk kris som får Grekland att blekna när F! driver igenom sin första budget.

    • Tyvärr är vi nog redan på väg mot en kris, eftersom det svenska folket har så höga skulder. Det kommer inte krävas mycket för att få den svenska bostadsmarknaden att krascha, och när den gör det lär det uppstå en del följdeffekter av det.

      Därför vore det extra roligt om F! hade makten, jag är oerhört nyfiken på hur de skulle hantera situationen. 🙂

  2. Pingback: En SCUM onsdag | WTF?

  3. Jag vet inte om ”roligt” är det ord jag skulle välja…

    • Jag tror att det skulle kunna bli underhållande när tokstollarna som röstat på F! inser vad deras politik egentligen innebär.

      • När Sverige förvandlas till Uganda i F!’s händer skulle de skylla på patriarkatet och göra mer av samma sak de redan gör. Som i Sovjet, typ. De som fattar har redan gjort det, de andra brukar ta 50 år på sig. Som i Sovjet, typ.

  4. Jugge/lillasyster

    Jag hoppas ocksa av hela mitt hjarta att dessa jubelidioter far manga roster, tillsammans med SD och miljopartiet, sa att de tillsammans kan forenas i en kvantfysisk hardsmalta som far ISIS att symbolisera overintelligens. Min ”prediction” ar att de forgor varandra sa vi vanliga dodliga slipper hantera dem, vi kan bara satta oss ner i soffan och slappna av, se allt via televisionsapparaturen. Regeringen ar anda bara en salig rora underkvalificerade kokainsnortande j-vla idioter. Optimist javisst.

Kommentera

