Särbehandling av kvinnor?

Frågar man mig och vissa andra så ska kvinnor inte särbehandlas, utan behandlas som alla andra. Tvärtemot Åsa Romson anser jag att vi alla är människor, inklusive vita, heterosexuella, medelålders män och anser därför att samma lagar ska gälla alla och att vi exempelvis inte ska ägna oss åt att hetsa mot människor baserat på kön, sexualitet, hudfärg, etc. Till skillnad från Åsa Romson, Gudrun Schyman, Veronica Palm, och andra manshatare förespråkar människor som jag jämställdhet. Jag anser även att människor som gör korkade saker eller som rentav är konstant korkade, behöver få höra att de just är korkade, så att de låter bli att göra alltför mycket och håller sig till det de klarar av att göra utan att orsaka alldeles för mycket skada. Tyvärr är väldigt många människor korkade, vilket leder till att det krävs ganska mycket energi för att förmedla detta till dessa, och tyvärr är många av dem alldeles för korkade för att kunna förstå att de är korkade.

En person som förstod att detta med dumhet inte är köns- eller rasbaserat och som antagligen skulle hatas av feministvänstern i Sverige – om han hade varit verksam i dag – var Frank Zappa. I slutet av detta filmklipp (04:18) så förklarar han på ett rakt och enkelt sätt det som så många feminister inte verkar kunna greppa:

2 responses to “Särbehandling av kvinnor?

  1. Alexander. O

    Äsch… Politiker… Jag kollade lite på Åsa Romsons tal för att höra vad hon snackade om, men det blev så tråkigt efter typ 5 minuter. I vanlig politisk anda, en massa basunerande av tomma ord, inga lösningar på något och skuldbeläggande av annat folk. Politik som vanligt. Hade människor börjat ta tag i miljöproblemen på 1960-talet, så hade vi säkert haft en bättre chans. Men, inte mycket skedde på 1960-talet, och inte mycket sker nu heller egentligen. Du vet, som ett politiskt och socialt experiment så skulle jag dock faktiskt vilja se Åsa Romson bli statsminister med MP i majoritet, bara för att se vad de skulle hitta på inom 4 års tid. Låt Gudrun Schyman bli statsminister, det blir säkert kul. Är jag för cynisk nu? Jag skulle också vilja se att kvinnor blev 99% majoritet i alla bolagsstyrelser, chefspositioner och politikerledamöter. Och låt alla hetero kvinnor bli homo och homo kvinnor bli hetero fast fortfarande ingå i samkönade förhållande. Inget av det där spelar någon roll i mitt liv. Jag bryr mig inte. Debatten idag är på en sådan trivial nivå för att de flesta folk verkar bara bry sig om den minsta gemensamma nämnaren. Så för att få folks röster så ger politiker folket det de vill ha – en massa simpel retorik som säger ingenting annat än ”Vi delar er illusion, håll oss vid makten och gå hem och onanera till den bäst klädda politikern 2014 för vi är alla människor med olika smak”. Att folk i allmänhet bryr sig om triviala saker i deras liv som mest, är för att mycket av det vardagliga livet i vår tid är väldigt trivialt helt enkelt. Ingen revolution sker i Sverige, för att ingen orkar med en revolution på grund av att rent materialistiskt så har folk det ganska bra i Sverige och de vill inte behöva offra det. Folk vill bara att andra ska offra sitt, så alla tomma angrepp på andra är bara en metod för att slippa se sig själv i spegeln. Ta en person som Maria Svealand: Hon kastar runt ordet ”revolution” för att hon tjänar bra pengar på det. Och vad vill hon? Hon vill ha mer pengar! Yay! Revolution! Krossa kapitalismen! Dessa kvinnor vill ha mer pengar! Vad ska de med mer pengar till? Höja sin materiella standard. Det är den moderna modellen av att vara ”en oberoende individ”. Lycka till med att krossa kapitalismen på det sättet.

  2. Alexander. O

    Och för att påpeka: Jag ser på mig själv som lika dum i huvudet som alla andra. Jag riktar fingret oftast mot spegeln när det är dags att basunera ut kritik. Vad var det George Carlin sa i den där ‘Archive of American Television’ intervjun? nånting i stil med, ”I’m no better. I’m no different” Och det var inte Frank Zappa heller.

Kommentera

