Jag har tröttnat på svenskväldet

Jag råkade läsa en oerhört givande artikel på Aftonbladets hemsida i dag. Den fick mig att tänka på det faktum att väldigt få sydslaver är representerade inom den svenska politiken, men även inom pop- och rockmusiken i Sverige. Detta är givetvis ett tecken på att någonting är extremt orättvist och att det råder ett förtryckande svenskvälde som inte släpper fram sydslaver och låter oss ta plats. Andelen sydslaver i Sverige som är engagerade inom svensk politik eller spelar pop- och rockmusik är inte relevant alls. Det relevanta är den totala mängden sydslaver i Sverige som måste vara rättvist representerad inom alla områden.

Därför tänkte jag dra igång ett politiskt parti bestående av endast sydslaver samt även ett sådant rockband som ska turnera och ta plats. Därefter hoppas jag att Aftonbladet skriver en artikel om att mitt parti består av sydslaver, men inget om vår politik i sig, annat än att någon sagt att vi ”är bra för att vara sydslaver”. Detsamma ska gälla mitt band där jag kan klaga på att någon sagt till min krigsskadade sydslavstrummis som saknar armar och ben ”ska du verkligen spela trummor, du som saknar armar och ben?”, eftersom det ju är ett tecken på att svensken inte vill att sydslaver ska spela trummor. Åh, denna rasism och förtryck gör en så frustrerad! Det är inte lätt att vara en rasifierad kropp i detta svenska samhälle som styrs av vita cis-män!

2 responses to “Jag har tröttnat på svenskväldet

  1. Pingback: MP, partiet med den smutsiga politiken | WTF?

  2. Det låter som om ditt nya smala parti definitivt är i behov av Valsamverkanspartiet 🙂
    http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/

Kommentera

