Vänsterpartister sprider lögner om Israel och judendomen

Jag råkade läsa denna artikel skriven av två vänsterpartister. I den påstås följande:

”Även idag så märker man skillnaderna i Israel mellan israeler och palestinier. Ett exempel är den israeliska statens krav på de palestinier som eventuellt har en muslimsk tro att frånsäga sig den och konvertera till den judiska tron för att få vara ”fullvärdiga” israeliska medborgare. Det innebär att den israeliska staten inte omfattar religionsfrihet, något som borde vara en demokratisk hörnsten.”

Detta är alltså rena lögner som dessa politiker ägnar sig åt, för att skapa en negativ inställning mot staten Israel och mot judar överlag. Det finns nämligen inga som helst belägg för detta påstående, vilket enkelt kan bevisas med en fråga: Har ni någonsin råkat ut för en missionerande jude? Jag känner personligen troende judar, som alltså strikt följer de religiösa lagarna. Jag har varit hos dem och ätit koschermat och jag respekterar deras regler när jag är i deras hem. Dessa människor har aldrig försökt få mig att konvertera till judendomen eller talar ens om att judendomen är den rätta vägen för andra. Jag har frågat dem om deras livsval av egen nyfikenhet, men de själva har aldrig försökt tvinga mig att lyssna på något som har med judendomen att göra. Varför? Eftersom judar inte missionerar eller har något som helst intresse av att få andra att bli judar, vilket är den enda anledningen till att jag kan umgås med judar till skillnad från missionerande religiösa människor. Jag respekterar nämligen andras val, så länge de respekterar mina och inte försöker övertala mig att tycka som de.

Hur dessa samvetslösa vänsterpartister resonerar när de skriver sådana här lögner kan jag inte svara på, men att de har kvar sina uppdrag inom Vänsterpartiet efter en sådan här sak visar tydligt att de röda har mer gemensamt med de bruna än vad de har meningsskiljaktigheter.

5 responses to “Vänsterpartister sprider lögner om Israel och judendomen

  1. Jag visste inte ens att man kunde konvertera till Judendomen? Trodde man måste ha en Judisk mamma för att få räknas som Jude?

  2. Jag har personligen varken råkat ut för missionerade Judar, Muslimer eller Ortodoxt Kristna. Däremot har jag råkat ut för roliga diskussioner som startats av Judar som berört doktrinen mellan Religionerna och hur till exempel Kristendomen är en irrlära av Judendomen som kom före den. Du vet, sådana roliga, insynsfulla diskussioner som varar i all evighet. Men det är mest en kul grej, och Judarna vet att de har rätt, och jag klandrar dem inte. Personligen har jag rent intellektuellt funnit inspiration inom Judisk Alkemi, Ortodoxt Kristna doktrinen och Islamiska koncept, men är nöjd med min personliga position som Grobian/ Hedning/ Fårskalle. Det Religiösa, Ritualistiska livet är ett liv jag troligen aldrig kommer att underkasta mig, och därmed aldrig kommer att koppla med. Och eftersom jag är fullkomligt dum i huvudet med mitt bristande intellekt, så kan jag egentligen inte ens ägna mig åt intellektuellt runkande av lärorna, som de där självgoda kosmopolikademikerna gillar att ägna sig åt. Men jag rekommendera några riktigt bra böcker och föreläsare som kan!

    Diskussionen gällande Israel kommer förmodligen aldrig att ta slut. Också en diskussion, så fort den startas, varar som en låga som brinner aggressivt i månader fram till en Vinter som släcker den tills vi är tillbaka till varmare tider då lågan tänds igen. För mig är ett det hopplöst att ”välja en sida”, så jag ser mig själv mer som en diplomat mellan 2 sidor när en sådan diskussion börjar. Fast jag håller mig bara undan, egentligen.

    En Judisk kompis till mig är en supporter av Neturei Karta och har personligen träffat Yisroel Dovid Weiss. Min Judiska kompis erfarenheter i Israel och i Palestina fick honom att må rätt illa, och sedan dess har han uttalat sig kritiskt gentemot Israel. Men… På samma gång så har jag en Muslimsk kompis som är god vän med ett gäng Judiska Ukrainare. Denne vän nämnde Neturei Karta en gång i deras närvaro, och det fick visst oanat verbala konsekvenser från hennes Judiska kompisar som ogillar organisationen, och då var det bara att erkänna att man började lägga sig i saker man inte vet något om och hålla tyst om det resten av kvällen.

    Så, det enda jag har lärt mig är: Ju mer jag lär mig, desto mer tenderar jag att bara hålla käften när det kommer till dessa frågor. Det kanske är en feg ursäkt för likgiltighet, eller något, men jag märker bara att utomstående verkar mest bara göra mer skada än nytta när de lägger sig i. Geopolitiska brottslingar drar nytta av att folk som lägger sig i med självgoda illusioner av att de gör ”goda gärningar” – Kosovo, som det har skrivits om mycket här, är ett bra exempel. Och nu samma skit med Syrien.

  3. Pingback: En yster dans | Löjesguiden

Kommentera

