Internationella kvinnodagen är…

…tydligen dagen då en del kvinnor gärna gnäller över hur hemska deras liv är, för att de är kvinnor, p.g.a. patriarkatet. För att på bästa sätt sprida sitt gnäll använder de patriarkala uppfinningar som Facebook och datorer.

Dagens gnäll har än så länge bestått av:

  1. Att hjärtinfarkter forskas på efter en manlig norm.
  2. Att kvinnor tjänar 90 % av det män tjänar.
  3. Att kvinnor i vissa länder dör under förlossningen.

Det här har jag att säga om det:

  1. Prova att skaffa en prostata och se hur mycket du undersöks för prostatacancer jämfört med hur kvinnor undersöks för bröstcancer, som dessutom är mindre vanligt.
  2. Även om det mot förmodan skulle stämma: Jämför mängden sjukersättning, ”mys-VAB-dagar” och  bidrag/pension som kvinnor tar ut och tar emot, mot det män gör så kommer det bli ganska tydligt vem som får mer pengar och vem som betalar.
  3. Exakt när blev det patriarkatets fel att kvinnor dör i samband med förlossningen i fattiga länder? Exakt vad ”tjänar” patriarkatet på något sådant?

Varje dag, och jag överdriver inte, är det någon av mina bekanta som postar något ogenomtänkt på Facebook, för att visa att den är feminist. Det som postas brukar inte vara grundat i fakta eller är oerhört ensidigt – d.v.s. korkat. Låt oss se vad mer för trams som kommer att dyka upp under denna dag, som antagligen är årets gnälligaste. Den internationella kvinnodagen verkar tyvärr vara dagen då vissa anstränger sig extra mycket för att visa hur korkade de är.

One response to “Internationella kvinnodagen är…

  1. Alexander. O

    ”…postar…” ”…postas…”
    Den stora frågan för mig, dock, är om dessa 2 ord är ren Svenska, eller om du också börjat använda dig av den Svengelska som den alldagliga Svensken i vardagen fallit föga för. Fast, jag vet inte… Kanske är det så man säger när man lägger upp ett nytt inlägg på Facebook nuförtiden.

    För Kvinnodagen ville jag raka hela min kropp och smörja in mig själv i den mjukaste av hudkrämer så att huden doftade Persika och kändes mjuk och len. Jag tränade magmusklerna för att få den där galanta figuren, och jag dansade utomhus varje natt, söder om himlen, under stjärnorna. Jag ville bli skör och vacker – så vacker att till och med de homosexuella tjejerna skulle åtrå mig, trots penisen mellan mina ben. Om jag kunde vara så vacker att hon inte kunde sluta stirra på mig. Om jag doftade så rart, att det brände i hennes själ när hon andades. Jag ville se henne i ögonen medan jag kom nära för att omfamna henne och gnida mina lena kinder mot hennes kinder, och sedan hålla om henne närmare mig medan jag viskade i hennes öra, ”Kom nära. Ge efter… Ge efter…”, och få henne att mjukna av lättja i mina rara och barmhärtiga armar. Jag ville kanalisera min ensamhet, sorg och smärta, men också kärlek, värme och glädje inuti henne – föra in henne i extas, där smärta och njutning blev en cirkel, och där vi skulle bli ett, tillsammans dela dessa. Jag ville få henne att förstå – att få henne att uppleva världen så som jag upplevde den, och viska i hennes öra, ”Känner du, det outgrundliga…” i extas, och ge henne en orgasm hon aldrig någon upplevt förut. Jag ville att hon skulle somna i mina armar, och vakna upp dagen efter och tro att det hela var en enda stor dröm, som om hon varit rörd av en ängel under sömnens gång – beröring som penetrerade hennes ande och livnärde livströmmen inuti henne. Jag önskar att jag kunde…

Kommentera

