En av de bästa

En av de bästa sångarna, enligt mitt tycke, var mästaren Nusrat Fateh Ali Khan. Musiken är så vacker att den får mig att börja gråta.

 

One response to “En av de bästa

  1. Alexander. O

    Ja! Fantastiskt!
    Men jag måste påpeka:
    Jag hade en period då jag lyssnade en hel del på musik från Centralasien, Mellanöstern och Sydasien, läste Esoterisk filosofi för att sedan sätta på en Indisk Raga och försöka koncentrera mig. Men jag erkänner, jag var en Västerländsk Hipster tönt som lyssnade på musik som inte är min, och läste litteratur som var bortom min förmåga att greppa, som den sanna Västerländska kulturgamen jag fortfarande är… Ah, nu när allt finns ute på Internätet, är det bara att stoppa på sig. Så mycket för traditionerna, dock…

Kommentera

