Feminister på Facebook

Detta länkade en av feministerna i min bekantskapskrets på Facebook i dag med orden ”Ett fint inslag i dagens mega-feministdebatt”. Hon är den som nyligen bad mig att sluta kommentera hennes status där hon kritiserade Marcus Birro och där hennes vänner kallade Birro för ”Manssvin!”, samtidigt som hon påstod att jag missförstått henne, utan att förklara hur. En titt här räcker för att visa hur fel det som de tecknade bilderna försöker visa är. Feminister anordnar extremt sällan något konkret, däremot skriker de gärna och ofta rakt ut saker som just ”Manssvin!” om någon säger något som de inte håller med om.

Om någon av er undrar varför jag är vän med sådana människor på Facebook (jag undviker att träffa dem i verkligheten) så är svaret enkelt: Det är ett ypperligt sätt att få reda på vad dessa människor tycker och tänker. En hel del har jag dock tagit bort som Facebook-vänner. Annars hade det blivit för mycket även för mitt härdade sinne.

En komisk detalj är att samma person för lite mer än ett år sedan lade upp ett foto på Facebook som hon själv tagit. Fotografiet föreställde fönstret till en indisk restaurang som befinner sig i närheten av där hon bor, som stängts och höll på att renoveras. Det fanns ett skrivet meddelande i fönstret ”Här öppnas inom kort en svensk restaurang”. Detta tyckte feministen med invandrarursprung var ytterst rasistiskt, och flera av hennes bajsnödiga vänner var tvungna att kommentera hur hemskt detta var. Jag skrev att de kanske drog förhastade slutsatser i sin tro om att det rör sig om en rasist och att det med största sannolikhet är en restaurang som serverar svensk husmanskost som skulle öppna där. Jag skrev även att den typen av överreaktioner och märkliga anklagelser om rasism, där det inte finns några bevis för det, just är sådant som ger t.ex. sverigedemokraterna fler röster. Då fick jag svaret att jag inte fick förolämpa hennes vänner på det sättet. Någon uppföljning kring vilken typ av restaurang som öppnats kom aldrig, eftersom jag antagligen hade rätt och hon fel. Vem hade kunnat ana detta?

Det är onekligen lärorikt att se vad de håller på med och hur de försöker inbilla varandra att det de gör är rätt. Det kanske roligaste är att se hur duktiga de verkar känna sig efter att de postar sådana saker, speciellt de manliga feministerna. Komik!

One response to “Feminister på Facebook

  1. Pingback: Besvikna feminister | WTF?

Kommentera

