Det här är Sprit Jul

Till min förfäran såg jag nyss att Veronica Palm och ett antal andra människor – som tydligen är bättre än andra och därför måste namngivas som om att det därmed kommer att få önskad effekt – inte ska dricka alkohol under julhelgen. Den önskade effekten gissar jag är att fler ska göra som de gör.

På mig fick det motsatt effekt. Jag kommer att supa som ett svin hela julen, eller nu när jag tänker på det kör jag nog på fram till slutet av det serbiska nyåret, som är i mitten av januari. Det enda som är jobbigt just nu är att jag inte har barn som jag kan ta ut mina aggressioner på. Så om någon av er har några ungar ni vill bli av med under helgerna vet ni vem ni ska höra av er till!

Nääääää! Jag skojar ju bara! Den här lille juggen blir full på två öl eftersom jag dricker så sällan. Dock har jag faktiskt ett litet ”lager” av Newcaste Brown Ale här på mitt kontor, där jag har suttit hela natten och arbetat. Det kan hända att jag tar mig en flaska eller två, om min kollega kommer hit under julen, bara för att det är så gott.

För övrigt tycker jag att det är fjantigt att säga saker som att julen ska vara till för barnen och att föräldrarna därför inte ska dricka alkohol just då. Faktum är att majoriteten av alla människor inte kan hantera alkohol överhuvudtaget och bör därför hålla sig borta från det, för allas skull. Med andra ord bör de ha ett ”vitt liv”.  Själv blir jag tydligen ännu roligare när jag druckit lite än vad jag är i vanliga fall, men alla kan inte vara lika kul som jag.

Sprit Jul på er alkisar!

2 responses to “Det här är Sprit Jul

  1. GOD JUL! GOD JUL!

  2. Själv firade jag inte ens Jul, utan jag sov under hela julafton, vaknade dagen efter och sov lite till… Jag säger nej till sprit, sex och andra fånigheter som rock ‘n’ roll.
    Också: mänskligheten = cancer
    att skaffa barn = sprida cancer
    Så, sluta överbeskydda barnen och låt de svaga dö ut via naturligt urval, och förorena inte jorden mer genom att skaffa fler av dessa.

    God Jul och Gott Nytt År!

Kommentera

