Vad får man inte säga?

Via en bekant fick jag i dag ta del av denna länk. Innehållet i texten beskriver vad man får eller inte får säga i ett samhälle och diverse orsaker till detta. Jag håller givetvis inte med allt i texten till fullo, men tycker att det står mycket där som är intressant. Tyvärr tror jag inte att Kawa Zolfagary, Maria Sveland, Mattias Gardell, My Vinberg, Researchgruppen och resten av människorna som delar deras åsikter någonsin kommer att förstå vad författaren av texten beskriver, vilket givetvis är synd.

2 responses to “Vad får man inte säga?

  1. Intressant av Graham (har läst den förut.) Hade glömt att det var där jag sett Larry Summers ”I haven’t decided.” och ”I don’t do litmus tests.”

    På engelska talar man om ”Overton Window” som gräns för vad som är politiskt möjligt.

  2. Det som jag tycker är mest intressant med texten är att den inte är skriven på en politisk blog, utan är mer allmäna råd till personer som inte kan undvika att tänka ett par steg längre än gemene man.

Kommentera

