Parasiterna på Radiotjänst

I IDG kan man i dag läsa att Radiotjänst i Kiruna kontaktar människor med Internetuppkoppling och välkomnar dem som nya kunder, d.v.s. kräver dem på 150 kr i månaden för att de kan titta på SVT. Inte för att de gör det, utan för att de kan göra det. Detta eftersom man beslutat sig för att göra samtligt material på SVT tillgängligt på nätet.

Låtsas nu att jag lägger ut en massa musik på nätet, via en tjänst som t.ex. Soundcloud. Innebär det att jag då kan skicka fakturor till samtliga rikdsdagsledamöter, Regeringskansliet, Radiotjänst etc. eftersom de alla faktiskt kan lyssna på musiken som jag har gjort? Det vore inte så tokigt faktiskt, nu när jag tänker efter.

För oss som använder våra datorer till arbete, och i princip aldrig ser på SVT (jag ser ca tre SVT-program i snitt per år) så blir det ganska absurt om någon utgår ifrån att man tittar på deras propaganda bara för att man har en dator, och dessutom förväntas betala för skräpet. De är så fräcka att de menar att det är varje enskild datorinnehavare som ska ordna en så kallad ”plombering” i stället för att de som organisation ordnar en tjänst så att de som vill betala för skiten faktiskt kan få göra det de gångerna de faktiskt tittar. Pay per view är uppenbarligen något som Radiotjänst och SVT aldrig har hört talas om. Djävla idioter.

Dessa statliga myndigheter börjar gå mig riktigt djävla mycket på nerverna. De kräver och kräver men levererar inte annat än skit. Stockholmspolisen löser 15 % av alla anmälda brott. Om jag endast gjorde 15 % av arbetet jag lovat att utföra och tog betalt för av mina uppdragsgivare skulle jag aldrig få ett jobb igen, men av någon fantastiskt obegriplig anledning kommer våra parasitmyndigheter undan med just detta. Man får inte vården man är berättigad och har betalat för när man är sjuk, och man får inte sjukersättning som egenföretagare när sjukvården klantat sig så att man inte kan arbeta. Nej då, smällarna ska man ta själv medan de själva roffar åt sig mer än hälften av det man tjänar.

Jag äcklas av det systemet och samtliga som upprätthåller det. Ni är vidriga. Alla ni som röstar på parasiterna är skyldiga till att detta pågår, glöm inte det.

11 responses to “Parasiterna på Radiotjänst

  1. Ja, jag tycker det borde vara väldigt enkelt. När det gäller leveranser till hushåll på det gamla sättet är det ju bara att använda kryptering på samma sätt som Boxer gör med icke fria kanaler. Så skulle man givetvis också kunna göra med utbudet över nätet.
    Vad är förklaringen till att man inte gör så? Man är naturligtvis medveten om att om man gjorde så skulle man få ett rejält intäktsbortfall. Därför gäller det att snärja alla och göra det nästintill omöjligt att undkomma licenskostnaden. Jag skulle med glädje betala licensen om det var kvalitet man levererade, men
    kändisar som äter med varandra
    kändisar som pratar med varandra
    kändisar som tävlar med varandra
    kändisar som mobbar varandra
    kändisar som lagar mat tillsammans
    kändisar som talar ut om sin uppväxt
    kändisar som beundrar varandra
    osv
    osv,
    jag vill i alla fall inte betala för det.

    • Jag varken tittar på tramset eller vill betala för det.

    • Du tänker alldeles för logisk och ombedes anmäla dig för omskolning. Komma här med lösningar … Så här kan vi inte ha det! 🙂

      Bra sammanfattning av utbudet, förövrigt.

  2. Radiotjänst?
    Ytterligare ett snyggt exempel på den ”demokrati” vi lever i……

  3. Och ni alla skulle veta hur mycket man lägger i taxikostnader för både de som jobbar inom svt och sr. Kort sagt; det skulle bli uppror! I stockholm, dygnet runt, åker störren delen av Radiotjänst programbolag till och från gärdet med Taxi Stockholm för miljonbelopp. Svensken, Du är hellurad inte bara vad gäller programinnehåll utan även kringtjänster såsom taxi, vilket alla betalar de anställda inom public service. Som ett exempel kan nämnas att det mellan klockan 20.00-04.00 varje dygn året runt beställs ca 100 resor från Gärdet i Stockholm då de anställda medarbetarna skall hem. Resorna går lång – Värmdö, Vaxholm, Nacka, Bålsta mm mm. Att få hem en medarbetare kan kosta uppemot 800 kronor dygnet multiplicerat med 5 arbetsdygn på helvecka. Då är det bara fråga om en enda medarbetare! Vilket företag har råd med en sådan service, har det allmänna råd med detta på lincenspengar, som VI alla betalar??!!

    Sverige är så sjukt, så sjukt!!!

    😦

  4. – Jag ser varken på svt1, svt2, 4an eller lyssnar på radio – någonsin. VARFÖR skall jag då betala för era tjänster?
    – Bluffaktura är inget man ska BETALA jag ska bestrida fakturan som jag har fått idag för min data!
    – Varför måste ni TVINGA folk att ha tjänster de inte vill ha och sedan begära betalning för dessa??!!

    • Mikk, det är så staten fungerar tyvärr – man tvingar betala för en massa saker man inte använder eller t.o.m. tycker är rent vansinniga. Det som däremot bör ske är att människor slutar rösta på den typen av partier som tycker att sådant är rimligt. Personligen skulle jag kunna tänka mig att betala ännu mer i skatt, om jag verkligen fick bra saker för det. Så ser det inte ut i dagsläget.

      • @Juggen,

        Personligen skulle jag kunna tänka mig att betala ännu mer i skatt, om jag verkligen fick bra saker för det.

        Jag har betydligt mindre problem med nivån på skatten (betalar i princip max inkomstskatt och får inga bidrag) än jag har med kombinationen progressiva skatter + regressiva bidrag, som gör att väldigt många knappt kan förbättra sin situation, eftersom varje förbättring av inkomsten i stort sett äta upp av ökad skatt och minskade bidrag. Det värsta är att detta drabbar just de människor systemet utger sig för att hjälpa.

        Att försöka diskutera detta med folk för några årtionden sedan lärde mig hur många som hellre vill tala om hur de tror att saker är än hur verkligheten ser ut. Samma slags selektiva blindhet ser jag i feminismen f.ö.

        Apropos licenserna har jag svårt att se att det finns någon tydlig juridisk princip som de kan basera sina krav på, annat än att staten förbehåller sig rätten att konfiskera medborgares egendom vid behov.

      • Nu tycker ju jag att varken arbete eller inkomst ska beskattas, utan endast konsumtion baserat på hur miljöfarlig konsumtionen är. Men, det är ett annat ämne. Det som är relevant här är om man ska beskatta andra för politisk propaganda de inte vill ta del av. Jag tycker inte att man ska det.

Kommentera

