En banbrytande genusteori

Förord: Jag vill härmed passa på att förkunna att jag hädanefter på halvtid arbetar som genusforskare, främst eftersom det verkar vara ett lukrativt affärsområde med låg eller ingen risk för egen del.

Som bekant är könet en social konstruktion, det är ett bevisat faktum i flera böcker skrivna av seriösa genusforskare.

Många har försökt omkullkasta detta faktum genom att först hävda att det är en teori och sedan försöka bevisa att den inte håller genom att presentera ”bevis” i form av empiriska undersökningar. Detta är givetvis endast ett desperat medel patriarkatet tar till när de inser att de börjar förlora slaget om vårt medvetna.

Ett av dessa banala påståenden är t.ex. att det ju finns fysiska skillnader mellan kvinnor och män och att vi därför även är olika på flera plan. En av dessa skillnader är att kvinnor kan föda barn medan män inte kan det. Men är det verkligen så?

Fakta:

  1. När kvinnor föds kan de inte föda barn.
  2. Det är först i tonåren som kvinnor får sin menstruation.
  3. Med åren har menstruationen börjat komma tidigare hos kvinnor.
  4. Det är först när kvinnan börjat producera ägg som kvinnan kan bli gravid.
  5. Kvinnor ”förlorar” så småningom förmågan att fortplanta sig.

Jaha, tänker de flesta, vad är det jag vill säga? Det är här jag menar att patriarkatet t.o.m. har lyckats förblinda mina feministkollegor. Det är uppenbarligen ingen som ser mönstret förutom jag.

Min teori är följande:

När kvinnor föds får de väldigt tidigt reda på att de är kvinnor. Det börjar med personnumret. Det fortsätter sedan genom dagis med lekar som mamma, pappa, barn, där kvinnorna lär sig att det är de som föder barnen. Eftersom det mänskliga psyket bevisligen är så formbart – vilket mina genusforskarkollegor bevisat otaliga gånger genom att skriva om det – är det ju inte så konstigt att anta att kvinnor utvecklar förmågan till att föda barn just eftersom de fått reda på att de är kvinnor. Indoktrineringen börjar ju vid extremt tidig ålder!

Att kvinnorna får sin menstruation tidigare nuförtiden beror på att patriarkatet förfinat metoderna för hjärntvätten.

Varför gör man så mot kvinnorna då? Självklart är det för att patriarkatet kommit fram till att det bästa sättet att fjättra kvinnor vid hemmet är att låsa dem  vid barnen under uppväxten, eftersom kvinnor är mer empatiska och kärleksfulla än män, vilket ju är positiva egenskaper och inte en motsägelse till att könet är en social konstruktion. Det är ytterst nödvändigt för patriakatet att hålla kvinnorna i schack på det här sättet, så att  patriakatet kan smida sina onda och känslokalla planer på hur de ska utarma världen och göra om den till en maskin.

Menstruationen i sig har ju konstruerats i just detta syfte, för att kunna göra sig lustig på kvinnornas bekostnad och kalla dem för labila och känslostyrda. Det är klart att kvinnor får menstruation och blir just så, eftersom det präntats in i dem sedan födseln.

Ännu en sak som visar att teorin stämmer överens med verkligheten är att kvinnor som inte kan få barn ofta känner sig otillräckliga och nedstämda, eftersom patriarkatets hjärntvätt inte fungerat fullt ut men tillräckligt för att de ska känna sig misslyckade som kvinnor. I och med att indoktrineringen inte alltid  fungerar fullt ut, leder till att dessa kvinnors psyke inte kunnat påverka deras kroppar tillräckligt. Varför tror ni att det finns artificiell insemination, möjlighet till adoption? Just det, för att slå kvinnorna i bojor.

Inte heller är det därför konstigt att äldre kvinnor inte kan bli gravida. Anledningen är enkel: med så mycket livserfarenhet bildas det en medvetenhet i kvinnornas undermedvetena om sakernas riktiga tillstånd, vilket stänger av fortplantingsfunktionen för att åtminstone försöka återvinna förlorad mark. Alltså, när patriarkatet försöker utmåla barnlösa kvinnor som bittra är det endast en rökridå för att allmänheten inte ska bli inspirerade av dessa starka kvinnor som inte tillåtit sig bli manipulerade av patriarkatet till att bli avelsmaskiner, låsta vid hemmet och köket.

Att vi har barnbidrag och liknande är även det ett sätt att lura in fler kvinnor i barnafödandet. Den påstådda jämställdhetsdebatten om att tvinga män till pappaledighet är en skendebatt. Syftet är givetvis att få flera kvinnor till att föda barn och sedan vet alla ändå att kvinnorna kommer fastna med barnen, med graviditeten, etc. Att få  fram en påtvingad föräldraledighet för fäderna är  en pyrrhusseger i kvinnornas frigörelse, eftersom syftet med den är att göra så att kvinnorna fortsätter föda barn i tron om att deras intressen är tillvaratagna.

Som ni ser här ovan har jag presenterat många bevis för att min teori är korrekt. Den är numera bevisad och blir därmed ett faktum.

Nu ska jag skicka in en ansökan om forskningsanslag, eftersom jag forskat i detta ämne i många år i hemlighet, och presentera min forskningsrapport (samma som ovan men tio gånger så lång där jag problematiserar en del).

27 responses to “En banbrytande genusteori

  1. juggefastkvinna

    Jag visste att det var något lurt med min uppfostran!! Ska kräva skadestånd bortom all rimlighet nu genast, det är uppenbarligen riktigt synd om mig. Får man cykel på köpet?

    • Nej tyvärr, Dogge Doggelito är medlem av patriarkatet och kommer inte att ge dig en cykel på köpet. Det är nog omöjligt att få ut ett skadestånd eftersom partiarkatet styr samhället. Däremot är det inte omöjligt för mig att få forskningsanslag för detta på flera miljoner, men det säger inte emot mitt påstående om att patriarkatet styr.
      Bevis: Sedan jag postade detta banbrytande forskningsresultat så har jag mottagit hundratals hotkommentarer som jag har valt att inte publicera, där jag kallas för Könsförrädare och Mansfitta. Det känns hemskt, det fladdrar i ett bröst och jag lider, men jag härdar ut tack vare stödet från mina systrar. Det är så patriarkatet försöker tysta oss genuspionjärer.

  2. juggefastkvinna

    Men det är synd om mig!! Det är mer synd om mig än alla andra, så jag vill ha pengar OCH en cykel. Ska tala ut i Aftonbladet så får vi se hur det går, då ska jag berätta hur det liksom känns. DO ska ge mig en cykel, vi lever faktiskt i en demokrati!

    • Det är iofs sant, det är riktigt, riktigt synd om dig. Det är mer synd om dig än alla andra, tillsammans t.o.m.
      Kontakta Åsa Linderborg, hon blir säkert intresserad av just din tragiska historia och återberättar den nog mer än gärna i Aftonbladet.
      Om du får en cykel av DO kan du följa med mig på cykelsemester. Jag fick mina av patriarkatet.

  3. juggefastkvinna

    Ja, eller hur. Ska kontakta psyket först bara och se ifall de släpper ut mig.
    Kan vi inte göra någonting lite mindre kvinnorförnedrande och mer mansförtryckande? För annars blir det ju ännu mer synd om mig. Fransförlängning, blir det bra?

  4. juggefastkvinna

    Jag vet inte, det är mest väggar här så att säga. Jag är ingen mainstream sittare, jag svävar. Fåglarna kvittrar i alla fall. Det viktigaste är att vi tror. Och känner. Hahaha, för mycket kaffe idag.

    Wooop wooop, typ dåra!

  5. Ja, tro och känslor är det viktigaste. Åh, så du är en sådan där yogi som mediterar tills du svävar?! Guuuuud så spännande!!!!!!
    http://www.unexplainable.net/simply-unexplainable/levitation_defies_the_law_of_gravity__but_we_use_i_1185.php

    Ja typ, men jag känner att mitt försök att låta lite ungdomlig blev ganska misslyckat nu när jag förväntas känna till vad det där wooop wooop står för egentligen. Jag har sett det i skrift tidigare, men innebörden har helt gått mig förbi. Vill du vara vänlig och förklara innebörden för mig, en gammal sydslav?

  6. juggefastkvinna

    Hahaha, ja, jag är en Yoggi, en sån low fat low carb low substance whatsoever. Den är inte ute i butik än, men den svävar.

    Exakt så är det för mig också. Jag har inte den blekaste, det kan betyda precis vad som helst.

  7. Min biologiska syster (alltså inte Rocki som är min nuvarande syster, förutom alla mina feministiska systrar d.v.s.) var för några år sedan med i något hon själv kallade för sekt. Jag har av förståeliga skäl inte kontakt med henne längre, så jag vet inte om hon fortfarande är med. Men, för ca 7-8 år sedan åkte hon och hennes man till Venedig, på semester trodde jag. När hon kom hem visade det sig att det var ett stort möte och att deras guru hade varit närvarande. Min syster berättade med stark inlevelse hur fantastiskt det var och om guruns energier som han utstrålade. Hon berättade att precis innan han klev in i den stora salen så brast alla närvarande ut i gråt, eftersom hans energier var så starka.
    Jag frågade då om det kanske inte var så att alla de redan visste när han skulle komma och att en av dem kanske brast ut i gråt eftersom det var känsloladdat för personen, vilket i sin tur fick andra att börja gråta, masspsykos alltså, som när Beatles-fans grät i gamla filmer.

    Min syster såg på mig som att jag var en idiot och sade att så verkligen inte var fallet. För att bevisa guruns andliga kapacitet berättade hon hur han botade personer som var besatta av onda andar.

    ”Onda andar?”, frågade jag.
    ”Ja, som i Exorcisten!” utropade hon.
    ”Du menar alltså att du vistades i samma lokal som coola, svävande personer som är besatta av demoner och kan vrida huvudet 360 grader utan att bryta nacken?!” frågade jag, alldeles förvånad.
    ”Ja! Precis så!” svarade hon, alldeles eld och lågor.
    ”Du MÅSTE säga till nästa gång du åker! Då tar jag med mig en kamera och filmar det! Jag kommer att vinna ett pris som den första människan som lyckats dokumentera något sådant! Fan vad häftigt! Folk som svävar och som kan vrida huvudet 360 grader utan att bryta nacken! Det är helt fantastiskt!”

    Min syster började bli lite nervös.
    ”Alltså när jag säger att de svävar så hoppar eller studsar de helt hysteriskt, det är som att de flyger. De är besatta!”
    ”Vänta nu, hoppar de eller svävar de? Det är en ganska stor skillnad.” sade jag besviket.
    ”Ja, men alltså, de hoppar men Juggen (hon kallar mig inte för det men jag vill ju inte skriva mitt namn) de är besatta, det är omänskligt det de gör!”
    Jag tittade besviket på henne.
    ”Men de vrider fortfarande huvudet 360 grader utan att bryta nacken? Det i sig är ju helt otroligt!” försökte jag, med lite entusiasm.
    ”Alltså, när de hoppar så där skakar de ju på huvudet, det far ju åt alla håll så det ser ut som att det vrids runt…”
    ”Vänta nu, menar du att vi har gått från coola, svävande, demonbesatta människor till studsande fånar i en lokal, är det det du säger? Fan vad besviken jag blir.”

    Det var vid sådana stunder som min syster brukade brista ut i gråt och anklaga mig för att ”förstöra allt” bara för att vara elak mot henne. Det hade inte alls att göra med att jag tyckte att det var tragiskt att min egen syster trodde på en massa trams och inbillade sig saker.

    Så du vet inte vad wooop wooop betyder? Vem vet?

  8. juggefastkvinna

    Jösses, så det du vill säga är att Yoggi inte är din grej?

    Jag googlade, det betyder ”exclamation of excitement or happiness”. Nu vet vi.

    • Nej då, jag säger bara att min syster pratade om Exorcisten men visade sig snacka skit. Yoggi är verkligen min grej. Jag mediterar hela tiden.

      Det är lite osportsligt att googla.

  9. juggefastkvinna

    Okej, då förstår jag. Ja, jag gillar också jonglering, med äpplen.

    Allt är tillåtet i feminism och begreppstolkning, sådana är reglerna.

  10. Jag skulle hellre se dig verka inom manusvetenskapen.

  11. Den där teorin stämmer. Jag blev så indoktrinerad som liten att jag började utveckla bröst. Kvinnobröst. Tyvärr så lyckades jag omedvetet bli medveten om vad som höll på att hända med mig så processen avstannade och de blev inte så stora som jag egentligen hade önskat mig. Tyvärr lyckades jag inte omedvetet medvetet stoppa bikinilinjens framfart.

    Jag tror på homeopati, jag brukar ta en Alvedon och visa den för ett glas vatten. Sedan häller jag ut vattnet. Poff, så är huvudvärken borta!

    • Hm, intressant! Du borde utveckla detta på din blogg!

      • Jaha, varför det? Vill du inte ha mig här eller? Du tror att jag ska infiltrera din forskning och åka räkmacka på dina resultat? Det finns ett speciellt ställe i helvetet för genusforskare som inte håller varandra bakom ryggen, glöm aldrig det!

      • Nej då, du är min syster! Klart att jag vill ha dig här! Men, jag tänkte att det du skrev om var så intressant att det vore trevligt med en riktig avhandling i ämnet. Eftersom din blogg är mer välbesökt än min kommer du ju få större spridning på dina forskningsresultat.

  12. Fan ta dig Juggen! 😉

    Nu har jag halkat in på din blogg, och kommer troligen sitta hela natten och läsa ifatt vad du skrivit tidigare, illa! Jag har ju ett jobb att sköta!

    Gillar skarpt vad jag hittills läst, vore du 10 år yngre och kvinna skulle jag börja stöta på dig.

    Fortsätt som du gör, du får mig att långsamt återfå hoppet om att det faktiskt går att hitta vettigt folk i sverige!

  13. Haha! Jag ser iofs ganska fräsch ut för min ålder ska du veta. Funkar det om jag byter kön? 😉

  14. Get a room you two!

  15. Akta dig rocki, så jag inte börjar stöta på dig också, du är ju kvinna! 😉

    Vettig sådan också vad jag kan läsa ut av din blogg, vilket snart kommer att bli ovanligt i sverige om rådande indoktrinering/kultur får fortgå obehindrat….

    • 🙂

      Nej då, det blir vanligare och vanligare med kvinnor som höjer blicken och kravlar fram från under sina stenar. Vi får fortsätta att vända på stenarna för att se vad som gömmer sig där. En fördel med att vansinnet kulminerar är att det blir svårt att inte reagera. Peak vansinne.

  16. Vet inte hur det funkar Juggen, men skulle jag träffa dig på riktigt skulle du få en skäggig björnkram och en öl av mig oavsett. 😉 😀

Kommentera

