Intervju med en av Sveriges få intelligenta politiker

http://www.ur.se/Produkter/163601-En-bok-en-forfattare-Anders-Wijkman?q=Anders+Wijkman

2 responses to “Intervju med en av Sveriges få intelligenta politiker

  1. Var försiktig med dessa herrar. Rockström lever gott på CO2-påhitt och de folkvaldas flat- och lathet.

    • Jag vet inte så mycket om Rockström, däremot är det ju Wijkman som blir intervjuad och jag tycker att han säger vettiga saker. Visst, jag vet att det finns folk som refererar till koldioxidhysterin som påhitt. Själv är jag inte tillräckligt insatt för att veta vad som är sant eller inte, men jag menar att det är bättre att vara försiktig än att chansa. Det är ganska svårt att rätta till det om det visar sig att det är människan som ligger bakom de ökade halterna.
      Sedan hänger ju det ihop med en massa andra saker. Om det råkar visa sig att själva koldioxidutsläppen är ofarliga så hänger de ändå nästan alltid ihop med utsläpp av miljögifter, förbrukning av ändliga resurser eller överexploatering av regenererande resurser. Jag tycker att Wijkman tar upp en massa andra oerhört viktiga frågor under intervjun och det är dessa jag menar att han är ganska ensam om att påtala, åtminstone bland politiker. Hur många politiker hör man annars nämna överbefolkningen och problematiken kring denna?

Kommentera

