Rättsväsendet är ett skämt, ett mycket dåligt sådant

Idag delade en bekant med sig av denna artikel på Facebook. Hon är själv läkare så jag förstår att hon är angelägen om att informationen kommer ut. Jag mådde illa när jag läste den, och jag blev väldigt, väldigt arg.

Jag har svårt att uttrycka i ord hur förbannad jag blir på dessa människor som varit nära på att förstöra en annan människas liv baserat på deras egen okunskap. Vad är det för apor som anställs av rättsväsendet som inte vet att natriumklorid är salt?! Som inte kan räkna procent?!
Det hör till grundskoleutbildningen!

Kammaråklagaren Elisabeth Brandt verkar vara en av dessa personer som inte genomgått adekvat grundskoleutbildning. I den länkade artikeln i Expressen står det att överåklagaren Marianne Ny inte anser Brandt vara jävig. Men måste man vara jävig för att en förundersökning ska läggas ned? Räcker det inte med att åklagaren helt enkelt är obildad och inte genomgått grundskoleutbildningen samt  ägnar sig åt direkta lögner genom att påstå att natriumklorid är ett gift. Javisst, lika mycket som vatten om man drunknar i det…

Vad är det för kompletta idioter som ligger bakom detta åtal mot narkosläkaren? Vad är det för apor som förhörde henne? Och vad är det för vidriga så kallade journalister som trakasserade henne på det sättet? Människor har onekligen ingen skam i kroppen. De ansvariga på Solna polisstation bör få sparken omgående, detsamma gäller åklagaren och rättsläkarna. Vad är det för en imbecill som anställer sådana här människor?! Som får mina skattepengar i lön? Jag är äcklad av deras dumhet.

Det värsta är att jag inte är ett dugg förvånad, för jag minns hur jag själv blev bemött av Polisen när jag var offer för ett brott och hur de senare behandlade mig när en av personerna som låg bakom brottet jag utsattes för falskt anmälde mig. Vi särbehandlades med största sannolikhet för att hon var kvinna och jag man, och antagligen på grund av mitt ursprung och att hon är svensk. Jag minns hur ointresserade Poliserna på stationen på Fatbursgatan i Stockholm var av att hjälpa mig efter att jag hade blivit mordhotad, och hur angelägna de var att trakassera mig när jag falskt blivit anmäld för hot en personen som är medbrottsling i hotet mot mig.

Det verkar som att Polismyndigheten har en fallenhet för att godtyckligt välja ut mål för sin inkompetens. Frågan man ställer sig är hur många människor som sitter oskyldigt dömda i detta land? Alla har inte samma stöd som narkosläkaren hade. Och hur många våldsbrottslingar går fria för att Polisen inte orkar göra sitt jobb men ibland godtyckligt tar tag i ett fall för att det ska se ut som att de faktiskt gör något bra. Ja, vi ser ju hur det går.

Beatrice Ask bör avgå omedelbart. Inte nog med att hon förespråkar en sexistisk och diskriminerande lagstiftning, hon är även högst ansvarig för ett inkompetent rättsväsende med fantastiskt många ouppklarade fall som man väljer att avskriva.

Den svenska så kallade journalistkåren kanske ska börja ägna sig åt att rapportera om viktiga saker, istället för att trakassera människor som inte är dömda för något brott. Men, jag antar att det är lättare att ge sig på en enskild person än att rapportera om viktiga saker. Det innebär ju en risk för deras egen del. En sak är ganska säker, det lär knappast vara någon av de där fegisarna som i grupp ger sig på oskyldiga människor som blir dödade. Nej, det är journalister som ger sig iväg till farliga platser eller redan bor på farliga platser och som med risk för sitt eget liv rapporterar för omvärlden vad som pågår. Nu kan man inte begära av någon att den ska offra sitt liv för andra, men lämna då oskyldiga människor ifred. Annars är ni inget annat än parasiter som lever på andras olycka.

En annan sak som berör detta ärende är ju själva konceptet kring barmhärtighetsmord. Jag har inte varit insatt i det här fallet tidigare och mindes att jag ryckte på axlarna åt det när jag fick reda på att barnet ändå var på väg att dö inom loppet av några timmar. Efter att jag läst artikeln ovan kan jag konstatera att barnet mer eller mindre måste ha varit hjärndött, utöver att det var för tidigt fött.

Man kan ju se det så här:

Utan modern läkarvård hade paret antagligen aldrig ens fått ett barn tillsammans, till att börja med. Alltså, att barnet föddes för tidigt berodde med största sannolikhet på att föräldrarna rent biologiskt inte är lämpade som föräldrar. Läser man denna artikel i Läkartidningen framgår det dessutom att barn som fötts med hjälp av IVF har en betydligt ökad risk att födas med missbildningar eller cerebral pares. En större andel av IVF-barnen  har även en ”svag kognitiv förmåga” (läs korkade). Perfekt! Det läggs resurser på att hjälpa skapa fler idioter som inte kan lära sig vad natriumklorid är…

Vem bär det verkliga ansvaret för att barnet plågades och dog? Givetvis är det föräldrarna som inte kunde acceptera faktumet att de inte kunde få barn på naturlig väg och sedan gick det som det gick. Antagligen var de även informerade om riskerna. Jag undrar hur dessa föräldrar, åklagarna, Solnas polis och de parasiterande journalisterna ska ersätta narkosläkaren för hennes förlorade år. Låt mig gissa, de kommer inte att göra ett skit.

Tillägg: Nu verkar det som att narkosläkarens kritik ska internutredas av Polisen. Dock har jag väldigt svårt att se att det kommer att leda till någon förändring med tanke på hur motvillig till just förändring Polismyndigheten har visat sig vara. Sedan kan man ju fråga sig varför inte någon kan externutreda Polisen, för omväxlings skull.

2 responses to “Rättsväsendet är ett skämt, ett mycket dåligt sådant

  1. Juggen, en dag kommer du att inse att det finns ytterst få kompetenta människor i denna värld, speciellt på ledande positioner. Att saker och ting ändå fungerar hyfsat är ett under. Ofta är det tack vare ansvarskännande personer på lägre positioner, som har mer kunskap än maktbegär och jobbar hårt för att täcka upp.
    Men fortsätt skriva om det. ”Dumma människor kan fortsätta så länge som vettiga människor tiger”

    • Ja du, jag är medveten om att många saknar kompetens. Men någonstans tänkte jag att så enkla saker som grundläggande kunskaper inom kemi och matematik var något som de flesta ”välutbildade” personer i Sverige faktiskt hade. Nu när jag tänker på detta så framstår jag mer och mer som en optimist! 😀
      Jag anser att världen kryllar av idioter, och nu menar jag inte lätt förvirrade personer, utan riktigt lågt stående individer som inte vill ta ansvar för sina egna handlingar och inte kan tänka längre än näsan räcker. Jag har inget till övers för deras beteende och det är därför jag skriver om när vissa av dessa exemplar ”utmärker” sig genom något nytt ”stordåd”.

Kommentera

