Det laglösa Sverige

Det är svårt att inte lägga märke till att fler och fler lagar skrivs för att kunna kontrollera skattebetalarna i Sverige. Med hjälp av övervakningskameror och insamlande av kommunikation snokar man i skattebetalarans privatliv. Inte heller kan man sätta in pengar på banken utan att banken frågar var pengarna kommer ifrån. Allt detta för att ”rädda” oss från alla terrorister och pedofiler som dagligen gör våra liv omöjliga att leva (ironi). Det finns dock sådana som kommer undan lagar och regleringar, trots att skadan de gör är mångfaldigt värre än vad några terrorister och pedofiler gör.

Kaliber i Sveriges Radio har gjort ett reportage om just en sådan företeelse. Även om texten är ganska illa skriven (ej korrekturläst?) så finns där mycket intressant information. Av en slump handlar reportaget om just den hänsynslösa skogsavverkningen i Sverige som jag har skrivit om tidigare och som en viss Rickard Melkersson som kommenterat mina inlägg har försvarat och hävdat att mina påståenden är orättvisa. Personligen anser jag att något är väldigt fel om 30 % av avverkningarna inte lever upp till miljömålen. Det är nästan en tredjedel. Om jag t.ex. skulle misslyckas med att betala skatt under 30 % av mitt liv skulle Skatteverket inte ha överseende med detta. Inte heller skulle Polismyndigheten ha överseende med om jag i 30 % av fallen som jag går in i en bank rånade den. Inte ens en arbetsgivare i konflikträdda Sverige skulle i längden gå med på om jag struntade att komma till jobbet 30 % av min arbetstid. Men, om ett skogsbolag bryter mot lagar och regleringar, ja då tystas det hela ned av just statliga myndigheter. Intressant.

Kommer svenskarna någonsin att vakna ur sin dvala och sin tillit till myndigheter och politiker? Det är så många som talar om politikerförakt, men då har jag en fråga till er – varför röstar ni på parasiterna?

För övrigt så ljuger Eskil Erlandsson om påståendet i artikeln stämmer ”Han menar han att Norrbotten redan har så mycket skyddad skog och att skogen dessutom skapar arbetstillfällen.”. Skogsindustrin minskar kontinuerligt antalet anställda trots ökad avverkning, detta p.g.a. effektivisering. Om de däremot verkligen var mån om att skapa arbetstillfällen hade de ju inte använt maskinerna som förstör skogsmarken utan utfört arbetet mer manuellt.

Kommentera

