Ny ränta?

Som många har märkt så har räntorna höjts vilket i sin tur leder till märkliga tidningsartiklar, som Flute påpekar.

Själv vill jag uppmärksamma hur min favorittidning Aftonbladet hjälper svenska folket:

Notera att räntan är ny. Det är alltså ingen äcklig gammal ränta de skuldsatta fått över sig, nej, den här är ny! En ny och fräsch ränta! Jag tycker att det är vackert att man tipsar om hur man ska klara en ränta som är ungefär hälften så låg som den var för ca 2,5 år sedan. Är folk verkligen så djävla dumma i huvudet att de glömt att räntorna kan stiga?! Enligt Aftonbladet är de det, men jag antar att de känner sina läsare.

Dessutom utgår Aftonbladet ifrån att ”mitt” bolån blir dyrare, men tänk om jag inte har något? Tur att de tio knepen är superenkla. De måste ju vara enklare än att förstå att räntan lätt kan stiga över 7 %, eftersom Aftonbladets läsare tydligen inte förstår att räntan kan stiga.

One response to “Ny ränta?

  1. Sådana rubriker brukar oftast sälja lösnummer och det är allt dom är ute efter.
    Och precis som skrivit så har ju räntan varit mycket mycket högre för några år sedan än vad den är idag. Så det är ju ingen nyhet att den kan höjas 😉

Kommentera

