Hadi Nosratlu och Ulrik Unenge är fortfarande den direkta orsaken till att en människa har dött

För snart ett år sedan skrev jag ett inlägg beträffande den alltför tidiga bortgången av en gammal bekant. Hon hade bragts om livet av herrarna Hadi Nosratlu och Ulrik Unenge. Efter att jag har skrivit om detta har jag nästan dagligen fått träffar via sökmotorer som lett till min blogg där någon söker på deras namn. Även i dag såg jag att detta inträffat så jag provade att söka på deras namn för att se hur högt jag hamnar på träfflistan. Det var då jag upptäckte det lustiga.

Både Hadi Nosratlu och Ulrik Unenge har registrerat varsin domän i sina fullständiga namn. Tittar man på sidorna så visar det sig vara bloggar där varje blogginlägg börjar med domänägarens namn. Anledningen till detta är enkel: de vill leda alla som söker på deras namn till deras intetsägande bloggar så att sanningen om dem, dessa aggressiva fyllbultar, döljs ifall att någon gör en sökning på deras namn.

Anledningen till att jag är övertygad om detta är att det verkar vara någon form av tjänst/kod som de har fått tag i eftersom blogginläggen handlar om resor som de påstås ha genomfört, skrivna på mycket dålig svenska, antagligen via någon form av översättningssajt.

Trots denna självklart uppenbara rappakalja på sidorna så länkar de båda till mer seriös information om sig själva, antagligen för att försöka göra reklam för deras bolag Killnoise AB. Givetvis hittar man inte en enda länk  på deras hemsidor till bloggar som skriver om deras brott och hur de försökt fly sitt ansvar för att ha dödat en annan människa. Antagligen är det färre som hittar informationen i och med deras lilla trick, men den som söker kommer finna sanningen om dessa två.

7 responses to “Hadi Nosratlu och Ulrik Unenge är fortfarande den direkta orsaken till att en människa har dött

  1. Fy fan så patetiskt av dem, men de tycker väl att de är heeeeelt oskyldiga. Jag hoppas att det syns resten av deras jävla liv.

  2. Jag mötte dom här jävlarna i karlstad av alla ställen och Ulrik är ett praktarschle. Jag tyckte han var skum som fan och fick reda på det långt efteråt att han gjort det han gjort. Dom kommer inte undan Google iaf.

  3. Tack för att du tar upp detta igen. Jag stör mig nåt så enormt på deras bloggar! Vet inte ens varför jag googlar på dom ibland när jag vet att det bara gör mig än mer upprörd.

    Så många liv som slåtts i spillror tack vare två oansvariga rövhål.

  4. såg detta själv.. hehe lite patetiskt, kontakta google och få dem spärrade som spam, så de försvinner ut resultatlistorna menar jag.

  5. Har stött på Hadi Nosratlu i stockholm där han bor nu, han beter sig fortfarande som ett arsel.

  6. Det sår mer på
    http://frianyheter.wordpress.com/2009/02/26/fyllbultar-orsakade-lundastudents-dod/
    om deras förehavanden.

    ”Vid stadsparken slog Hadi Nosratlu med en flaska eller sten sönder en vindruta på en personbil vid Stadsparken.

    De gick via Svanegatan fram till Stora Södergatan där de tog till vänster och de gick norrut på gatans västra trottoar.

    På Svanegatan sparkade Hadi Nosratlu och/eller Ulrik Unenge sönder några skyltfönster, enligt vad en person i gänget uppger.

    Hadi Nosratlu var kraftigt berusad och uppförde sig så våldsamt och stökigt att tre personer ur sällskapet drog sig undan honom och hans stökiga kamrat Ulrik Unenge.

    När sällskapet var i höjd med Katedralskolan passerade en buss i låg hastighet söderut på gatan.

    Hadi Nosratlu knuffade kraftigt till Ulrik Unenge som i sin tur träffade den unga kvinnliga studenten som föll ut i gatan precis framför en buss. Den unga kvinnan kördes över av bussens högra framhjul varvid hennes huvud krossades.

    Hadi Nosratlu och Ulrik Unenge lämnade direkt olycksplatsen men två personer ur deras sällskap kontaktade senare polisen och berättade vad de sett och namngav dem.”

    Vidare:

    ”Det är inget konstigt att tingsrätten slog fast att Hadi Nosratlu även slagit sönder en bilruta och ett skyltfönster. Trots att han inte åtalats för det, säger lagman Ralf G Larsson efter onsdagens fällande dom om dödsknuffen framför en buss.

    – Tingsrätten måste ge hela bilden i domen. Det här var en del av händelseförloppet före knuffen. Vittnen säger ju även att Hadi Nosratlu och hans kamrat begått ofredanden genom att knuffa varandra mot flickor de ville ha kontakt med. Men inte heller detta har åklagaren åtalat för, fortsätter lagman Ralf G Larsson, som skrev domen.

    Domen skulle kunna användas som bevis av de drabbade försäkringsbolagen och privatpersonerna om de ville kräva Hadi Nosratlu för skadegörelsen. ”

    Fria Nyheter rekommenderar den som är intresserad av vidare detaljer eller för att verifiera lämnade uppgifter att kontakta Lunds tingsrätt och begära ett exemplar av domen. Speciellt arbetsgivare och kunder till Hadi Nosratlu och Ulrik Unenge uppmanas att göra detta för att informera sig om deras förehavanden.

    Lunds tingsrätt, mål B 3856-08

    • I det första inlägget som jag skrivit om detta har jag redan hänvisat till Fria Nyheter. Ett tips: om du länkar till något är det överflödigt att du även postar texten här.

Kommentera

