Varför kvinnor tjänar mindre än män…

…eller varför män tjänar mer än kvinnor.

Jag har precis tittat igenom en inspelad föreläsning från 2005 av en viss Dr. Warren Farrel som skrivit en bok om varför det finns löneskillnader mellan kvinnor och män. Länken upptäckte jag på bloggen GenusNytt bland kommentarerna. Warren Farrel har ju USA som utgångspunkt och jag antar att vissa parametrar skiljer åt eftersom vi inte har en identisk kultur i Sverige, dock tycker jag att det framförs en del intressant information varför jag vill tipsa om att titta igenom samtliga delar.

Kommentera

