Att vara det värsta

Vilken typ av människa är den värsta som finns?

Det är en intressant fråga tycker jag, och givetvis svår att svara på. Det är ju oerhört subjektivt med vad som är värst men om man fokuserar på ett mindre geografiskt område brukar det vara lättare att fastställa vad inom det området som anses vara värst.

Det vore kul om mina få läsare ville bidra med synpunkter om vad ni tycker generellt anses vara den värsta typen av människor, eller vad ni själva tycker, om ni så vill.

Själv tycker jag att det är ganska enkelt att fastställa vad som anses vara värst i Sverige. Ordet brukar locka en del trafik till min blogg – den värsta kategorin människor är nog pedofiler. Lustigt nog har jag skrivit fraser på denna blogg som ”ha sex med barn” eller grövre, men inga av dessa brukar generera trafik hit. Däremot lockar ordet pedofil väldigt många läsare. Man kan säga att efterfrågan på pedofiler är stor, att döma av intresset.

Nåväl, bortsett från pedofilerna, vad är värst?

Jag tror att det är en kombination av olika saker. T.ex. så är det ju värdelöst att vara en man. För alla vet vi ju att män är djur (och pedofiler, kvinnor är det inte), är de som misshandlar kvinnor och barn (kvinnor misshandlar inte män och barn), är de som förstör miljön mest (kvinnors shoppinghysteri, ständiga helgresor, cigarettrökande, hetskonsumtion av skönhetsprodukter, lattedrickande, krav på skjuts av pojkvännerna etc. är miljövänliga företeelser), de som utsätter kvinnor för sexuella trakasserier (kvinnor nyper t.ex. aldrig män i baken på arbetsplatser eller krogen, allt det jag själv upplevt är rena hallucinationer) och de som stänger ute alla kvinnor från viktiga positioner i samhället (det finns som bekant inga kvinnodominerade yrken eller myndigheter).

Man kan konstatera att om man är en man så är man inte rolig att ha att göra med. Pär Ström skriver på bloggen GenusNytt om dessa företeelser, d.v.s. hur män ofta skildras som vidriga varelser utan att någon invänder. Dessutom tar han fram exempel på hur män diskrimineras i samhället, vilket ju är lite märkligt med tanke på att män är förtryckarna.

Det finns även andra grupper av människor som man i Sverige kan skriva otrevliga saker starkt generaliserande om utan invändningar, t.ex. tyskar. Att skämta om eller göra narr av tyskar och hävda att de är nazister är ett vanligt fenomen, och något som fortfarande förekommer väldigt ofta trots det faktum att det faktiskt fanns en hel del tyskar som motsatte sig nazismen redan på tiden då det begav sig. Att sedan majoriteten av nazityskarna numera är döda spelar heller ingen roll, tyskarna som folk ska få bära oket av vad andra tyskar gjorde för mer än 65 år sedan. Det är inte mer än rätt.

En annan etnisk grupp människor som blivit populär att gestalta som den moderna tidens nazister är serberna. I nyhetsmedia har det skrivits friskt om serber, så pass friskt att man utan att kolla fakta gärna anklagat serber för saker man inte haft fog för utan man tagit för givet att de är ansvariga för. Att Zaremba inte har fog för sitt påstående om att ”Det var under den parollen som Slobodan Milosevic blåste till etnisk rensning på Balkan” är inte heller något problem tydligen, eftersom man har publicerat artikeln. För om det var så självklart att Milosevic gjort detta, varför hade man då en utdragen rättegång om det? Tydligen har Zaremba tillgång till information som han inte vill dela med sig av.

Det går längre än så: DN har exempelvis inga som helst problem med att publicera texter där man talar om det vitt kända begreppet ”serbisk självömkan”, ett fenomen som vi alla givetvis känner till. En mening som jag verkligen tycker om i denna ytterst objektiva text är ”Man kan hoppas på att en bieffekt av den blir att serberna konfronterar de vidrigheter som begåtts i deras namn under det senaste decenniet.”, för visst är det så att personerna som begick krigsbrotten gjorde det i någon annans namn. Det vet ju alla. Alla har vi ju sett filmer på hur otäcka bosnienserber med hög och tydlig röst deklarerar att de t.ex. våldtar en kvinna i alla serbers namn, samtidigt som de utför sitt brott. Det är ju inte så att media på något sätt framställt det som så att alla serber är skyldiga till något. Nej, det är dessa serber som fört över skulden till alla andra, även oss som inte ens var i närheten och var lite för unga för att delta i något krig.

Även i fantastiskt välgjorda filmer som t.ex. den sista av Millennium-filmerna kan man se hur serber är – korkade brottslingar. De fiktiva ökända krigsförbrytarna bröderna Nikolic anlitas i filmen av SÄPO:s onda gren för att eliminera två av huvudrollsinnehavarna, som är journalister. Dessa krigsförbrytare, som tydligen överlevt ett brinnande krig, kommit undan rättvisan i många år och fortsatt att begå brott, de skulle nu alltså döda två journalister. Lätt som en plätt! Eller?

För en begåvad människa vore det ju ganska enkelt, men för två serber är det ju inte lika lätt. I filmen kan vi ser hur journalisterna sitter i en restaurang och äter. En av dem, mannen, går iväg för att svara i telefon varpå han krockar med en av mördarna som gått in i lokalen för att utföra sitt hemska brott. Tumult uppstår och journalisten lyckas nästan övermanna krigsförbrytaren. Den andre serben (=krigsförbrytaren) fångar polisen snabbt och effektivt (polisen som inte ens lyckades gripa de skinnhuvudena som misshandlade mig). Vilka klantskallar de där serberna är alltså!

Om jag själv skulle döda någon hade jag t.ex. inte gått in i en trång mörk lokal, utan kanske just väntat utanför i en bil och avlossat mitt vapen därifrån för att snabbt kunna fly platsen. Att jag skulle agera så beror antagligen på att jag är uppvuxen i Sverige, då blir man automatiskt lite smartare.

Att serber är helt värdelösa och ineffektiva (men onda) människor kan man lätt fastslå genom att titta på statistiken för dödsfallen under exempelvis kriget i Bosnien (informationen tagen från Wikipedia).

Trots flera år av krig (som visserligen startades av bosnierna, men det ska vi inte låtsas om) så lyckades serberna trots sitt oerhört onda uppsåt inte att döda fler än 64341 bosnier, d.v.s. om vi utgår ifrån att alla dödades av serber och inte kroater eller av andra bosnier.

Detta är ett tydligt tecken att serberna inte lärt sig någonting av sina förebilder nazityskarna, som de så orättvist jämförts med. Orättvist eftersom det är en förolämpning mot den tyska effektiviteten. Tyskarna lyckades under en period som kanske varade i två år längre döda miljontals människor, många av dem civila. Till serbernas försvar kan man ju säga att tyskarna hade det lite lättare eftersom det t.ex. var så att judarna aldrig startade ett krig mot tyskarna, medan bosnierna t.o.m. hade utländska mujahedinsoldater på plats som stred på deras sida. Bosnierna hade tydligen även förmånen att bli tränade av turkiska FN-trupper som befann sig i området som fredsbevarare. Detta kanske hindrade serbernas masslakt något, men jag måste ändå säga att det är med skam som jag ser på detta misslyckande från serbernas sida. Det var ju soklart från början att allt serber någonsin velat och vill (redan från födseln) är att etniskt rensa och slakta allt som inte är serbiskt. Problemet är att serber är så dåliga på det att det t.om. finns muslimer kvar i självaste Serbien. Pinsamt Serbien!

Lyckligtvis dyker det upp ny information om massgravar som upptäcks i Serbien, ja ni vet efter Kosovokriget där serberna påstods ha slaktat hundratusentals kosovoalbaner. Påståendena som ledde till NATO:s bombningar av ett helt land och dess civila befolkning.

Att vissa sedan påstår att man endast hittat 2788 lik, av vilka ca hälften är serber, tar ju udden av det hela. Därför hoppas jag att siffrorna som DN nämner i artikeln jag länkade till ovan stämmer bättre, även fast det är långt ifrån de där hundratusentals man talade när man skulle skapa opinion för att inleda bombningarna. DN publicerar siffrorna från TT, men ingenstans står det varifrån de i sin tur fått information om 13000 dödade. Fast det gör ju inget iofs, så länge majoriteten inte ställer sig samma fråga. Jag hade hoppats på att de skulle ta i lite mer.

Wikipedia är dock inte lika säker på hur många som faktiskt dött i konflikten.

Dock kan man konstatera att NATO lyckades mörda tre kinesiska diplomater. Dessutom finns det ju vittnesmål av journalisten Eve-Ann Prentice från den objektiva Haag-tribunalen mot diktatorn och Hitler-wannaben Slobodan Milosevic hur hon, hennes team och en kolonn civila besköts av NATO-plan (mycket mer spännande finns att läsa här). En av hennes kollegor dödades. Eve-Ann Prentice avled för inte så länge sedan i cancer, troligen orsakad av utarmad uran som hon och andra civila besköts med, av NATO. Själv tycker jag att det är tråkigt att sådan information sipprar fram då det starkt sänker det serbiska folkets trovärdighet som sadisitiska massmördare. Om man inte kan vara bra på att vara bra, då kan man väl åtminstone få vara bra på att vara dålig? Men inte ens det lyckas vi patetiska serber med.

En annan film som bl.a. gestaltar hur vidriga serber är heter Leo och är en skapelse av Josef Fares. Det filmen inte förtäljer är att en av bröderna Fares själv t.ex. har misshandlat en svensk vän som jag har, under sin ungdom i Örebro. Han försökte provocera min vän och slog honom så småningom med öppna handflator över öronen och spräckte hans trummhinnor. Jag ser med spänning fram emot filmen som bröderna Fares kommer att spela in där de gestaltar sitt eget beteende.

Det intressanta här är att ingen inom den annars så politiskt korrekta mediavärlden ens lyfter ett ögonbryn när dessa liknelser görs.

Jag kan konstatera att jag anses vara bland det värsta som finns i Sverige – jag är man, jag är serb OCH jag är cyklist. Alla hatar mig.

Nu ska jag gråta en skvätt över hur illa jag tycker om mig själv. 😉

5 responses to “Att vara det värsta

  1. Tycker att usama och zahwahri är dom värsta människor som finns.

  2. Tja Juggen.
    Jag håller ju inte med. Alltså mina åsikter är inte att serber är de värsta, jag vill att du ska veta att det finns såna som jag och jag tror det finns många fler. Men jag vet vad du menar. Jag tror mig veta största anledningen. Här kommer den:
    När det gäller värlskonflikter och folkgrupper som befinner sig i krig på ett eller annat sätt så är det skillnad på folk och folk. Det handlar om att vissa folk eller grupper är benägna att spela offer mer än andra. De grupperna är ofta även de som startar lobbygrupper för det egna folkets sak. Själv gillar jag inte sånt eftersom det inte handlar om verkligheten. Utan det handlar om att vissa folk för fram sin ”egen sanning” även fast den såklart inte på riktigt är sann. Jag sticker ut hakan och hävdar att muslimer är de som är bäst i världen på att spela offer. Säger nån emot? Från Balkan är det de iaf de icke-serbiska folkgrupperna som fört fram sin ”sanning”. Och tyvärr är det många av oss folk i västvärlden som tror på det vi hör.
    Eftersom jag själv inte är sån som tar till offermentaliteten på det privata planet när nåt går mig emot och ogillar de som står för motsatsen så anser jag serberna vara det mest hederliga ”folket” av dem i sammanhanget.
    Har jag inte rätt om jag också säger att serberna under Jugoslavien var det minst nationalistiska folket där? Alltså som serber. Serberna var väl de som ville vara ”juggar” och trodde mest på federationen.
    Att serberna skulle vara nutidens nazister är också befängt. Det var väl kroater, muslimska bosnier och albaner som hade egna ss-förband under andra världskriget! Sen tog väl kroaterna chansen att ta till sig fascismen ännu en gång då de fick chansen under 90-talet.. Ändå är serberna nazister.. hmm, nej!!
    Vänta och se Juggen. Några år fram i tiden kanske fler svenskar märker här på hemmaplan vad albanerna från Kosovo går för. Då kanske en del får en aning om vilka som hade rätt hela tiden om Kosovo.

    • Hej Henrik,

      Tack för att du tog dig tiden att kommentera.

      Nu är det så att det faktiskt också fanns serber som var/är nationalistiska och anser sig vara bättre än andra, av den enkla anledningen att serber är människor, och människor överlag är korkade. Serber är inget undantag, det är det enda jag försöker säga.

      Att det sedan finns serber som mest vill vara ”juggar” stämmer också, precis som att det finns/fanns bosnier och kroater som ville det. Ja, t.o.m. kosovoalbaner, men de hotades av UCK t.ex. Det finns det vittnen om som berättar under Haag-rättegången mot Milosevic.

      Dock tror jag att det kommer att dröja lång tid innan detta kommer in i det ”allmänna medvetandet”. Läs t.ex. vad signaturen Stefan skriver i inlägget jag gjort efter detta. Han kallar mig för en patetisk serbnationalist, men han kan inte på något sätt påvisa att jag brinner extra mycket för Serbien som stat. För det gör jag nämligen inte. Däremot har jag tröttnat på att som serb ta en massa skit för krigsförbrytelser andra gjort, samt att dessa ensidigt har påprackats det serbiska folket. Dock förväntar jag mig inte att efterblivna människor som Stefan någonsin kommer att ha kapaciteten att förstå detta.

  3. Jag vet en serb som inte är ett dugg korkad. Han kan vara lite jobbig men korkad är han inte!

Kommentera

