Det är inte lätt att hålla koll på fakta

Fråga någon på en tidning så ska ni få se. Härom dagen så skrev jag ju hur Ann-Charlotte Marteus på Expressen förvränger fakta, d.v.s. hon påstod att stackars Beatrice Ask (ja, det är synd om alla som tänker som hon) utsatts för  något hon kallar för ”blogghatet”, utan att kunna ge ett enda exempel som påvisar något hat.

Aftonbladet verkar inte vilja vara sämre, fast de satsar mer på det klassiska ”finn ett fel”-konceptet, utan att nämna var man ska posta svaret för att få priset för veckans gåta. Läs artikeln och titta sedan på bilden. Tro det eller ej, men det finns faktiskt skäl till varför jag sällan litar på det som står i tidningarna.

2 responses to “Det är inte lätt att hålla koll på fakta

  1. men vad är det med Pappersvärlden? Om den så förhatliga Bloggosfären har så fel så bör man väl ändå pedagogiskt peka på BEAs förtjänster och ge goda motiv till att hon skall ha förnyat förtroende.

    Jag gillar att ha förtroende för Justitieministrar!

    • Jag tror att hon inte ansåg sig ha en anledning eller att förtroendet ska baserar på uttalandet ”Jag är den enda som bryr mig om de har utsatta flickorna.”.

Kommentera

