Roligare än så här blir det sällan

På min vän Nimas blogg hittade jag under kommentarerna en fantastiskt rolig film. Denna människoapas ”bevis” för någon guds existens är oerhört fantasifull och roande.

Håll till godo:

Jag kände verkligen att apan hade något oerhört viktigt att säga, så jag var tvungen att ta reda på mer:

Hans argument är klockrena och går inte alls att sägas emot, det hör man ju på hans tonfall. Det komiska är att denna människoapa i sig är ett bevis för att hans gud är korkad – som han ju hävdar existerar – i och med att denna människoapa även hävdar att han är skapad som en avbild av denne gud. Det har apan läst i en bok.

One response to “Roligare än så här blir det sällan

  1. jag känner mig hedrad…du tog idéen och sprang med den…yay for u….

Kommentera

