Musiktips från en simpel jugoslav

Man kan säga att min musiksmak speglar min personlighet. Således lyssnar jag mest på trallvänlig och opretentiös musik som musikindustrin indoktrinerat mig till att gilla.

Låtarna nedan hör till mina favoriter:

7 responses to “Musiktips från en simpel jugoslav

  1. Mycket bra musik! Alla band nämnda är exceptionella! Märks att du lyssnar på bra shit, då IQ nivån är hög.

    ”Listen to Zappa and grow a brain” – en visare man är jag själv

    Skönt att du är ödmjuk nog att kalla dig själv en simpel jugoslav också. Bra blogg. Sunt kritiskt tänkande. Bra musiksmak!

    Ta hand om dig, juggen.

  2. Är det Billy Cobham på trummorna i Mahavishnu? Hursomhelst är de helt sjukt välspelade. Har en känsla av att jag nu vet varifrån Simon Philips hämtade inspiration.

    Men varför ingen Dave Brubeck Quartet? Ingen Philip Glass? Samtliga av dina här listade favoriter är ganska psykedeliska, inser jag vid närmare eftertanke. Men mycket bra. Tack för tipsen!

  3. Ja, det är Billy Cobham. Senare hade de Narada Michael Walden på trummor som också var sjukt bra. Han gjorde därefter hitåten ”Gimme, gimme” och har även producerat några skivor åt Whitne Houston. Vissa blir inte bättre med åren, med andra ord. 🙂

    Varför? För att det här hör till mina favoriter. 🙂
    Jag gillar givetvis mycket annan musik också, men det är ganska ointressant att lägga ut länkar till musik som de flesta redan har hört. Med detta inte sagt att det gäller musikerna du nämner här ovan, utan för egen del.

  4. Bra musiksmak! Den här musiken gillar jag också, genomgående. Dessutom, den står sig. 🙂

    • Lisa, heter du verkligen Lisa? Jag har träffat ungefär en enda person av motsatt kön som gillar sådan här musik., under min livstid. D.v.s. det är ju ytterst få män som gillar den musiken men ännu färre kvinnor. Så, vad är det för fel på dig? 😉

  5. Ja, vad är det för fel på mig? 🙂 I don’t know, men jag mår finfint. Kanske man istället ska fråga, vad är det för fel på oss båda??? 😉

    Ja, jag heter Lisa. Ha det gött, juggen.

    • Jag mår också bra. Det kanske hänger ihop med musiken? 🙂

      Något fel måste det ju vara, om man utgår ifrån att majoriteten alltid har rätt.

      Eftersom du heter Lisa så måste jag säga att du har en mycket bra musiksmak.

Kommentera

