Mike Stern med band på Fasching 09-10-18

I söndags var jag på Fasching med några goda vänner och såg på Mike Stern med mycket kompetent band bestående av legenderna Dave Weckl på trummor, Randy Brecker på trumpet och den lite ”yngre” förmågan Chris Minh Doky på kontrabas och elbas.

Konserten var givetvis mycket bra. Dock måste jag säga att jag sett gladare killar än Weckl och Brecker. Lyckligtvis vägdes detta upp av den ständigt glade Stern och energiske Mihn Doky.

Här spelar de Brecker Brothers-klassikern Some Skunk Funk:

Här är ännu en låt:

Nedan är några bilder på dem som jag har tagit. Bilderna får kopieras och distribueras gratis av musikälskare. Notera att Weckl är ganska lik Vladimir Putin på den första bilden, något som jag fann väldigt roande.

5 responses to “Mike Stern med band på Fasching 09-10-18

  1. MER HÅRDROCK!!!! Annars Lackar Allah

  2. Var och kollade Mike Stern Band nu i juli -10. Samma sättning som du såg i oktober, sanslöst bra och tajt band. Vilket ös, vilket lir. Gick från Fasching med ett stort leende på läpparna och en glad själ.

    Fina bilder du plåtade. 🙂

    • Spelade de nu i juli? Synd att jag missade det. Jag är alldeles för dålig på att se livemusik, tyvärr. Det kan bero på att mina kompisar som gillar liknande musik antingen har barn eller inte bor i Stockholm.
      Ska dock iväg på en intressant resa med en av dem nu på lördag, något säger mig att vi kommer att lyssna på och spela en del musik på vägen. Han är en fantastisk musiker.

      Tack! (ang. bilderna)
      Jag hade inte riktigt fått koll på det där med fotograferande då med tanke på att jag köpte min första kamera dagarna innan, så jag är väl inte jättenöjd men å andra sidan var det ju inte meningen att det skulle vara några konstfoton direkt.

  3. Ja Mike Stern Band spelade på Fasching den 2o och 21 juli. Oerhört bra.

    Btw ska se Jeff Beck i Solnahallen nu i höst, den 9 november. Ett tips ifall du är intresserad. Tror det blir en höjdare med tanke på hans senaste två plattor.

    Ha en trevlig resa och hoppas du får höra mycket häftig musik. Musik är livet. 🙂

    • Synd att jag missade det, men det var då jag var i Polen.

      Ok, visste inte att Jeff Beck ska komma. Det måste jag se, tack för tipset!

      Tack! Det ska bli en spännande resa, men framför allt väldigt dyr kom jag nyss fram till. Men man måste ju ha kul ibland också, inte sant?

Kommentera

