Så fördummade är svenskarna

I DN står det idag att mer än en miljon av Sveriges invånare såg på programmet Hollywoodfruar igår. En tanke som slår mig då är att jag undrar hur många av dessa som är medvetna om vad Lissabonfördraget innebär eller vad det ens är.

För några dagar sedan upptäckte jag själv hur förvånansvärt oengagerade många är i denna fråga när jag på Facebook försökte uppmärksamma mina Facebook-vänner om Lissabonfördraget. Av ca 260 st så reagerade ungefär 20 st. Nu kan det ju vara så att många inte använder Facebook ofta men jag har genom deras statusuppdateringar erfarit att det mer skrivs om hur bakfull man är, hur korkad Anna Anka är, vad man har ätit till middag, etc. Inte ett ord om Lissabonfördraget.

En av dem som kommenterade tyckte att det nog är bättre att våra politiker tar det beslutet eftersom de flesta av oss kan så lite om det. Han sade att de antagligen är mycket mer pålästa och insatta. Jag svarade att han hade en tilltro till politiker som jag helt saknar, detta efter att jag erfarit hur de hanterar andra frågor.

Men kanske är det så att vi i Sverige inte förtjänar något annat, när den stora majoriteten av oss är förnöjda, lata och helt dumma i huvudet. För det är precis vad jag tycker att människor som tittar på skitprogram på TV är samtidigt som den lilla demokrati vi hade håller på att ryckas undan under våra fötter. Vi får se hur ont det gör när vi ska försöka ta emot oss.

Klicka här och skriv på om du inte vill att EU ska bli en diktatur!

16 responses to “Så fördummade är svenskarna

  1. Du får inte heller glömma vad som sker i FN nu och att man monterar ner yttrandefriheten. Med hjälp av våra vänner i klänning och hatt.
    http://www.foxnews.com/story/0,2933,432502,00.html

    Allah belönar din upplysta och informativa blogg med en kram, och ett frikort på en sexuell gärning

  2. Måste Allah vara så tydlig att han lägger till laglig sexuell gärning, eller förstå Juggen detta själv?

    Allah har stort förtroende för Juggen, så Allah tror han förstår.

    kRaM =)

    • Allah! Du talar till mig som du talade till Mohamed (frid vare med honom, hans kompisar och alla hans fanatiska följeslagare, samt död till alla andra som inte tycker att Mohamed är ball), vilken ära!

      Jag hoppas att ingen ritar en teckning av mig nu som hund.

      Käre Allah, ingen är gladare än jag över att de som skändar dig och dina ord som Mohamed (frid vare med honom, hans kompisar och alla hans fanatiska följeslagare, samt död till alla andra som inte tycker att Mohamed är ball) skrev ner på 600-talet ska straffas. Därför blir jag mycket glad över sådana nyheter.

      Självklart ska jag ägna mig åt laglig sexuell gärning. Frågan är bara om det här är en sådan?

  3. Allah säger

    Stoppa upp främmande föremål i rektum är att ses som en laglig sexuell handlig, om man gör det på sig själv.

    Önskar man göra det samma med någon annan, man eller kvinn,a Ska man artigt fråga. Man kan fråga:
    ”Får jag placera denna bombatrapp i damens stjärt?”

    Svarar man, eller kvinna nej, så gäller nej. Även om denne är klädd i ett heltäckande lakan.
    Ett nej är alltid ett nej, säger Allah

    Trivs parterna med det som skett. Ska man dela en mugg honunsmjölk

    • Allah, du är stor och vis!

      Men jag undrar en sak: om bomben placeras i rektum och sedan utlöses, givetvis med den andra personens medgivande, är det okej om man dricker en hel mugg honungsmjölk själv eller får man bara dricka halva? D.v.s. så länge man trivs med det som har skett.

  4. Pingback: Larger Lisbon « Nordic Dervish

  5. Allah säger:

    Ni bör båda dela på en mugg honungsmjölk. Skulle dock en av partena känna sig splittrad, eller befinna sig utspridd över en mindre fotbollsplan. Pga vissa krafter inom fysiken.

    Då säger Allah att den halvan som är kvar. Ska skänkas till fattiga. Eller en törstig get

    • Tack Allah! Då återstår att hitta någon som är en get eller fattig vid just det tillfället, men jag ska göra mitt bästa.

  6. Allah säger:
    Söker du getter i Nordarnas land. Uppsök närmaste pizzeria.

    • Allah, du måste gnugga ögonen lite. Det är får, på en pizzeria i alla fall. Jag måste ha en get, det har du sagt. Jag ska åka till Skansen.

  7. Vågar Juggen påvisa en felaktighet hos Allah? Är inte denne rädd för konsekvenserna? Dina oskulder hänger löst till nu…

    Men Juggen har rätt, så Allah förlåter och belönar dig med en kvinna utan möjligheten att drabbas av den så farliga sjukdomen graviditet.

    Allah är stor och förlåtande.

    • Allah, jag fruktar dig. Men jag vet att du är rättvis och barmhärtig också!

      Ang. den där friska kvinnan som jag fått:
      Jag hoppas att jag får henne när jag dör.
      Jag vill inte ligga runt en massa nu när jag lever, det är ju syndigt. Mitt liv ägnar jag ju åt att be till dig, som du säkert hört några gånger nu.
      Och det där med oskulder alltså; hur vet man om de är bra i sängen om de aldrig har gjort det förr? Är det min uppgift att lära upp dem allihopa? Och hur ska jag lära dem när jag inte får träna medan jag lever. Tycker att det låter lite jobbigt och krävande. Kan man möjligtvis få slippa få så många eller åtminstone få erfarna så att man slipper en massa krystade situationer med någon som inte vet hur man gör?

      Hoppas att jag inte begär för mycket och du, tack på förhand! Känn ingen press bara.

  8. Allah säger:

    Dina frågor är visa, likaså din blogg. Allah har gett din blogg stjärnstatus.

    Allah förespråkar att ligga runt. Men med sund moral och ett rättvist beteende. Kondom är att föredra vi temporära pungtömningar. Även då man önskar kopulera för ren njutning, och ni inte önskar barn. Självklart ska den med bäras för att förhindra att det efter en tid, uppstår flytningar och annat från underlivet. Kondom är bra, anser Allah.

    Dessa 72 oskulder är skapade ur dina sexuella fantasier och preferenser. Dina oskulder är programmerade för din skull, efter dina behag. De behövs inte läras något, då de är dina egna sexuella fantasier.

    De går att lära om med en uppgradering, dock fortfarande under betastadiet. Skarp version förväntas sommaren 2012.

    Känner du att 72 oskulder är för många, så finns det alltid möjlighet att reklamera, eller välja favorit. Det är lite som att ha en bil, eller en dator. När man är trött på en modell. Då byter man.

    Dina oskulder kan inte heller fara illa, då de inte egentligen tar sig en fysisk form i en verklighet. Allt är ett spel för ditt sinne.

    Det blir lätt så på denna nivån där paradiset finns. Eftersom mina anhängare inte accepterar visa teorier, så ger jag inte möjligheten att använda energi eller materia på de sätt ni är vana vid från Jordelivet.

    Men du kommer inte att bli besviken. Allah har garanti på allt. Även kamelurinen du får då du träder in i himlen. Dess effekt är bevisad.

    Allah tackar Juggen för frågorna och belönar nyfikenheten med en varm kram.

  9. Under Allahs oändliga visdom går vi alla(h) från klarhet till klarhet.

  10. ska klicka direkt! 🙂 ingen diktatur, tack.

Kommentera

