Poliser döms oftast för kvinnomisshandel

Enligt DN idag så är kvinnomisshandel det brott som poliser oftast döms för jämfört med andra brott som begås av yrkesgruppen.

Det är mycket möjligt och jag kommer inte att diskutera detta. Däremot så upplevde jag det då som oerhört märkligt att ha denna reklambanner på höger sida av artikeln:

polisen 1polisen 2

Inte nog med det, längre ner i artikeln nämns just denna kampanj med dessa ord ”Just nu pågår en kampanj från polisen där misshandlade kvinnor uppmanas att anmäla sina män. Heimer anser att polisen borde se över sin organisation för att kunna stå för den kampanjen.”.

Frågan är om inte även DN bör se över sin organisation eftersom de antagligen får betalt för att visa kampanjen på sin hemsida. Eller kan DN garantera att just de personerna som kontaktar polisen tack vare DN:s annons garanterat inte kommer att komma i kontakt med en kvinnomisshandlare?

Nu vill jag understryka att jag tror att en stor majoritet av poliserna inte är kvinnomisshandlare men jag tyckte att det var ganska märkligt med detta upplägg på DN:s hemsida.

Kommentera

