Planet X – mer musik

En god vän tipsade mig nyligen om ett band jag inte hört tidigare, som snabbt blivit lite en av mina favoriter. Bandet kallar sig för Planet X. Vill man kan man googla på begreppet och få sig ett gott skratt genom att läsa lustiga teorier som finns kring begreppet Planet X eller Nibiru som vissa kallar det. Människor har onekligen en livlig fantasi, det roliga med den är att den oftast ändå är ganska enkelspårig.

T.ex. hade teorin lika gärna kunnat vara att en planet kommer att korsa vårt system och att planetens mest avancerade livsform består av djur som till stor del påminner om getter. Men givetvis är så inte fallet enligt dessa fantasifulla människor. Planeten är givetvis bebodd av Nefilim, vilket tydligen är någon slags jättar som nämns i Gamla Testamentet eller någon annan  obehaglig och oroväckande våldsam bok. Jättar eller getter? Jag röstar på getter.

Men framför allt så skiter jag i vilket utan lyssnar hellre på bandet Planet X:

4 responses to “Planet X – mer musik

  1. Ja Planet X, mycket bra plattor. Lyssnar gärna på, jag med. 🙂

  2. Då kanske du även lyssnar på Dream Theater? Derek Sherinian som startade Planet X, spelade ju keyboards i Dream Theater förut. Ett band väl värt att stifta bekantskap med.

    • Jag lyssnar faktiskt inte på Dream Theater. Jag har ju givetvis ”lyssnat” på dem tidigare men fastnade aldrig i och med att jag har svårt för sångarens röst, som jag tycker är lite för mycket åt heavy metal-hållet, en stil som jag inte gillar speciellt mycket alls. Planet X faller mig mycket mer i smaken eftersom det just är instrumentalt.

Kommentera

