Människor kan få leva längre

I alla fall enligt denna artikel i DN.

Strålande! Detta innebär att de som kommer att ha råd att köpa en sådan eventuell medicin i framtiden är samma människor som konsumerar mest och förstör världen. På det här sättet kommer överbefolkningen av planeten att gå ännu snabbare och till slut kommer alla människor att dö istället, hur långsamt de än åldras. D.v.s. om de inte hittar ett substitut för ren luft och mat också. Det låter ju jättebra.

Om de däremot hade hittat ett läkemedel mot idioti, då hade jag försökt hjula i köket. Jag hade hellre levt en tredjedel av mitt liv på en planet med intelligenta människor än 75-80 år med den skrämmande mängd puckon som finns överallt. Att lägga till 28 % på det? Nej tack. Jag är redan trött.

Tillägg: Här är ett exempel på en alternativ syn på livet, men som vanligt finns det moralister som anser att man inte ska få ta vissa beslut själv, även om det gäller ens eget liv.

2 responses to “Människor kan få leva längre

  1. Du är ingen jugge ju. Det är väl ingen jugge som använder uttrycket ”hjula i köket”. Jag tror att majoriteten svenskar aldrig har använt det. Du låter som en svensk farbror.

  2. Attans, du har avslöjat mig. Egentligen heter jag Eskil och är 90 år gammal.

Kommentera

