Är detta en nyhet?

Just nu har jag svårt att inte spy galla över Aftonbladet. Jag såg en annan rubrik som jag var tvungen att klicka på eftersom den verkade så djävla korkad.

Mycket riktigt visade det sig alltså att några pantade idioter har skrivit hälsningar till Michael Jackson på Aftonbladets hemsida. Visst, om Aftonbladet hade gjort ett reportage om hur djäva dumma i huvudet vissa av deras läsare är så hade jag föstått det, men att skriva vad dessa människor har skrivit – som antagligen dessutom går att läsa i kommentarsfälten redan – överskrider långt gränsen mellan vardagskorkad och helt blåst. Vem fan bryr sig?!

Jag gör det inte, således läste jag inte vad dessa muppar skrev. Jag bekräftade bara att vissa är långt mer dumma än vad jag kan föreställa mig. Men det jag undrar främst är om det finns en enda person som läser artikeln och tänker ”Nämen oj! Tänk att de hälsar gamle Jacko just det! Själv hade jag nog hälsat detta… Undrar vad mer de har hälsat!”.

Eller är det så att någon på Aftonbladet tror att Michael Jacksons ”ande” på något sätt sitter och går igenom alla kommentarer folk har fällt efter hans död och vill nu underlätta för anden genom att ta fram guldkornen? De kanske tänker ”Stackars Michael, nu är han död och då kommer ju en massa människor vilja hälsa honom saker. Det kanske blir för mycket stress för honom, för tid har han ju inte. Låt oss hjälpa honom på travet och ta fram guldkornen av dessa begåvade hälsningar!”.

Och till dem som skrivit dessa hälsningar: är det någon av er puckon som inte fattat att killen är död?! Död som i att han inte kan läsa era löjliga hälsningar?! Eller har ni inte förstått vad död innebär? För vem skriver ni ert dravel? Vad sägs om att kommunicera med levande människor istället?

Under tiden dödas, torteras och skadas andra människor runt om på jorden; i trafikolyckor, upplopp och av diktatorregimer. Andra svälter eller dör i epidemier. Lidandet är enormt! Men dessa självupptagna muppar skickar alltså en hälsning till en död pajas som dessutom knarkat ihjäl sig själv.

Själv tycker jag att hans första soloskiva ”Off the wall” är fenomenal, och att en del av låtarna med Jackson 5 är oerhört bra. Men allvarligt talat, det gör honom inte viktigare än någon annan människa och hans död innebär inget annat än att tidningarna inte längre kan gotta sig åt de ”skandaler” han varit med om. Nu försöker de istället mjölka ut allt de kan ur hans död. Patetiskt.

Detta är saker som får mig att inse hur fantastiskt det kan vara att stirra in i en vägg jämfört med att umgås med vissa människor.

Kommentera

