Motorfordon som mordredskap

Jag har tidigare nämnt hur effektiva motorfordon är som vapen. De senaste dagarna har detta bevisats med råge. Senast igår (idag för mig) fick en bekant med egna ögon se en man dö.

5730_99190849490_747074490_1890423_3540870_n

Olycksplatsen

Tyvärr är olyckan idag inte unik:

  • Här framgår det inte om cyklisten cyklade in i en dörr som precis har öppnats framför cyklisten, men det verkar mest troligt då jag själv har varit med om detta, dock är jag uppmärksam för att många gör så varför jag är väldigt vaksam.
  • Jag gissar att det var cyklisten som fick åka till sjukhuset i detta fall.
  • Det är inte svårt att föreställa sig att tillståndet är allvarligt om man har blivit påkörd av en buss.
  • En vild gissning är att denna kvinna inte hade dött om hon hade ramlat på en cykelväg där det inte finns traktorer.

Lyckligtvis hittar man betydligt mer information (läs reklam) om nya bilmodeller i tidningarna än vad man gör om människor som dödas p.g.a. dessa maskiner. I bästa fall blir det en notis. Men en ny bilmodell, WOW! Det är ju en oerhört viktig nyhet som mänskligheten måste ta del av…

Sorgligt.

När ska de börja göra reklam för nya cykelmodeller och berätta hur bra det faktiskt är att cykla? Kanske när det inte finns någon olja kvar?

8 responses to “Motorfordon som mordredskap

  1. Jag gillar verkligen att läsa din blogg. Dels för att du skriver mycket intressanta och osminkade grejer. Dels för att jag ofta håller med dig.

    Hare bra!

    • Där har vi det!! OSMINKAT var ordet! Det är DET jag gillar med denna sida. Osminkat, ilsket och blottande d.v.s den osminkade verkligheten.
      I like!

  2. Tack Rickard!

  3. Pingback: Döden på vägarna och Reinfeldts utspel om bränsleskatter « Juggen reflekterar över intryck

  4. Fredrik Arvidsson

    Var det en fotgängare som blev överkörd på ett övergångsställe!?

  5. Fredrik, det var en cyklist som blev påkörd av en lastbil. Vad jag har förstått så svängde båda till höger men lastbilschuffören såg inte cyklisten och körde in i honom. Cyklisten for iväg av smällen, slog i huvudet i en stolpe och dog.

  6. Fredrik Arvidsson

    Okej, då förstår jag. Tack för förklaringen.

  7. Pingback: Varning för farliga vägar « Juggen reflekterar över intryck

Kommentera

