Att köra motordrivna fordon är en bedrift utan dess like

Idag läste jag en artikel i Aftonbladet som fick mig att tänka på hur fantastiska motordrivna fordon är.

Tänk, en man sitter inne i en metallfarkost innehållandes en bensin- eller dieseldriven motor (mest sannolikt) och med sina fötter och händer styr han detta teknikens under rakt på några dumma barn som får precis vad de förtjänar! Nu vet de för all framtid att man inte ska springa ut på gatan bara så där och har förhoppningsvis lärt sig en läxa.

Mannen, däremot, står det är chockad. Det är tråkigt att läsa tycker jag. Han har ju lurats att tro att det han gjort är dåligt när det faktiskt är så att han gjort andra en stor tjänst. Tänk att många kommer att läsa artikeln i Aftonbladet och förstå att man inte ska springa ut på gatan bara så där. Gatan tillhör ju bilarna och bilisterna, de andra ska försvinna eller förgås om de kommer i vägen för mänsklighetens framåtsträvande.

Det står även att polisen misstänker att mannen inte hållit rätt hastighet. Vad är då ”rätt” hastighet?! Är det en hastighet som staten och de andra översittarna har bestämt är rätt?! Kanske kändes inte deras hastighet rätt för bilisten? Kanske vill bilisten ha en egen hastighet för att stå ut från mängden? Kanske är föraren en konstnär och detta ett sätt att visa att konsten går före allt? D.v.s. bilens hastighet var en symbol för hans individualistiska världsåskådning. Det var ett s k statement. Respekt, säger jag! Det är så få som vågar stå för sina åsikter i dagens PK-samhälle.

Och nu när jag ändå skriver om dessa fantastiska uppfinningar så är det en sak som jag vill dela med mig av; det är min enorma och oändliga beundran för män och kvinnor som gillar motorfordon som låter mycket och som gärna visar det genom att gasa lite extra hårt väldigt ofta. Helt ärligt, finns det något sexigare än en motorböna som kan snacka grabbsnack om cylindrar, kamaxlar och annat coolt skit? Nej, det gör det inte. Jag menar, den typen av go’a grabbar som  pysslar med dylikt är ju kanske det ballaste och mest intressanta som finns. Tänk då en kvinna som är så OCH som dessutom är en kvinna, ja ni vet. Är hon dessutom intresserad av bira och vapen, ja då har man ju vunnit på lotto liksom!

Och jag förstår ju tjusningen med motorer som låter, vare sig det är bilar eller motorcyklar. När det gäller motorcykar har man ju motorn mellan benen och hela motorcykeln frustar, skakar och sprattlar under en så att hela underlivet vibrerar härligt. Inte bara det, är det en sådan där amerkikansk motorcykel som låter som att någon pruttar fast i öronbedövande volym (för alla förbipasserande utan hjälm d.v.s.) så kan man ju skratta gott åt ljudeffekten också. Det är som en stor, ljudlig och härlig pruttkudde/vibrator som man kan åka runt på. Genialt! En maskin som kan visa ”musklerna” som det så fint brukar heta. Och ja, det kräver sin man – och kvinna – att framföra ett sådant fordon. Det räcker inte att man är en fet gubbe med en läderväst, å nej! Det är en livsstil, glöm inte det! Och vilken livsstil! Det är frihet, det är äventyr, det är the american dream! Eller så är det den japanska eller italienska stilen som gäller; ”snabba” läderkläder och mörka visir som ser så där mystiska ut. Som rollspelslajv fast för vuxna med mer pengar och mindre samvete.

Och de som kör sina bilar, vare sig det är amerikanska bränsleslurpande monster (djävligt manligt alltså) eller japanska ettriga bilar med stor vinge, så måste jag säga att jag är oerhört imponerad av förarnas prestation. Tänk bara vilken potens det ger prov på att kunna tygla ett sådant monster till maskin va? Glöm timmar på gymmet eller kilometer efter kilometer i motvind på en cykel, det är inte manligt. Det är ju fjolligt! Stå där i tajta kläder och fjolla sig, vilket skit… Nej då! Var en man, eller en perfekt kvinna, knäck en bira och sätt dig i din maskin, vrid på nyckeln och gasen i botten – nu kör vi! Sedan får alla cykelfjollor och miljövänner kasta sig åt sidan och gömma sig i skogen… så länge den finns kvar. Ha ha ha! Det, mina vänner, är vad livet går ut på – att visa fjollorna var skåpet ska stå! Och om ni någonsin ser en cykeltönt blockera vägen är det bara att preja ut den lilla naturknullaren ut i skogen, där hör de ju hemma! Hö hö hö!

Ge mig bra raggarmusik och en jänkarbil, eller en japansk geting och eurodisco, det kvittar. Bara jag får trycka gasen i botten. Gasen i botten! Detta är oerhört svårt ska ni veta, det är inte vem som helst som klarar det, och vi som klarar det, vi är de bästa människorna som någonsin satt sina feta arslen i en bil. Det är en bedrift att trycka ner en gaspedal, glöm inte det! Och låter det dessutom mycket så är bedriften ännu större.

Fråga mig bara aldrig på vilket sätt det är en bedrift. Tack.

Kommentera

