Berlusconi är pedofil enligt DN!

Jag läste denna otäcka nyhet på DN precis och kände mig nödgad att skicka ett e-mail till artikelförfattaren så att han kan fokusera mer på Berlusconis läggning. Jag fattar verkligen inte att det inte blivit en större sak av detta!

Så här lyder mitt e-mail:

”Hej Peter,

Jag läste nyss denna artikel i DN:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvinnoaffarer-pressar-berlusconi-infor-eu-valet-1.881561

Du skriver flera gånger i artikeln att Berlusconi påstås umgås med
”unga flickor”. Med umgås tolkar jag det som att han umgås med dem
intimt, kanske t.o.m. sexuellt. Därefter nämner du ordet minderåriga
för att sedan påpeka att det förefaller osannolikt att han ska behöva
redogöra för sin ”kvinnohistorier” i parlamentet.

Enligt Wikipedia (som givetvis inte behöver stämma men i detta fall
verkar det troligt) används ordet flicka för att beskriva en person
av kvinnligt kön från födseln fram till ungefär slutet av tonåren. I
definitionen av ordet flicka är ung inbakat, d.v.s. en ung person av
kvinnligt kön. Därför skulle man kunna säga att en flicka i senare
tonåren är en gammal flicka, medan en ung flicka är en flicka mellan
0-7 år, och enbart flicka låt säga mellan 7 och 13 år.

När jag läser din artikel så förefaller det som att Berlusconi
vänslas med flickor under 7 år, vilket klassas som pedofili.
Rimligtvis borde det vara en jättenyhet.

Samtidigt blir jag konfunderad över att han därför ska svara för sina
kvinnoaffärer. Ska övergreppen på dessa små barn (läs unga flickor)
då falla i glömska?!

Jag hoppas att du gör allt i din makt för att förhindra detta!”

3 responses to “Berlusconi är pedofil enligt DN!

  1. Amir al-Mulhid

    Grejen är ju att media gillar att vrida lite på sanningen så att den låter mer spännande och därmed säljer mera. Därför säger man att Berlusconi umgås med minderåriga flickor, för att det låter mer evil – han har ju kopplingar till italienska nyfascister om jag minns rätt, vilket för svensk media är ännu en anledning till att använda minsta ursäkt för att demonisera honom – än att en högerpolitiker på 70 år umgås med kvinnor på runt 17-18 år (även om bara sådant får de flesta människor att höja ena ögonbrynet).

  2. Att han umgås med minderåriga är inte brottsligt i Italien.

    Det är därför jag menar att uppståndelsen är oberättigad i just denna fråga samt att jag är tveksam till adjektivet ung framför ordet flicka i det här fallet.

    Här kan du läsa mer:
    http://tianmi.info/blogge/posts/09/05/31/Silvios-eskapader/

  3. Amir al-Mulhid

    Jo, jag läste det där blogginlägget av en slump igår efter att ha läst detta blogginlägg. Det kanske inte är olagligt, men det är tveksamt att det något som uppskattas; det är till exempel lagligt för kusiner att gifta sig och skaffa barn i Sverige, men det anses fortfarande äckligt av de flesta som jag talat med om detta.

Kommentera

