Pedofiler är the shit

Till min stora förvåning har min blogg de senaste dagarna haft ovanligt många besökare med tanke på att jag den senaste tiden inte haft tid att skriva något längre (som jag gillar att göra). Orsaken till detta är att väldigt många verkar ha googlat på orden ”pedofiler” och ”lista” tillsammans och av någon anledning hamnat på min blogg. Antagligen eftersom jag vid tidigare tillfällen skrivit om medias överdrivna pedofilhets, d.v.s. viljan att framställa det som att hela världen kryllar av pedofiler när så verkligen inte är fallet.

Orsaken till att de gör det är nu väldigt uppenbar, det är ju det som lockar allmänheten och det ger klirr i kassan för tidningarna. Det världen verkar krylla av egentligen är folk som går igång på pedofiler. Vad är det för en märklig läggning egentligen?

Av den enorma uppmärksamhet pedofiler får i media så måste det ju finnas en enorm efterfrågan efter sådana. T.o.m. människor som enligt definitionen inte klassas som pedofiler, kallas för pedofiler till höger och vänster. Detta tolkar jag helt enkelt som att det finns en så pass stor brist på pedofiler att folk i allmänhet stämplar andra som det bara för att behovet ska mättas.

Tänk, jag som ett tag trodde att folk inte gillade peddos, men tydligen är det helt fel. De är ju bevisligen i ropet!

Och för er som så gärna vill ha tag i en lista på pedofiler så kommer ni inte att hitta någon här. Jag är ledsen och hoppas att ni inte är alltför besvikna men jag känner faktiskt inga (mig veterligen) och att hänga ut människor jag inte vet något om  känns ganska märkligt. Förhoppningsvis har dessa människor dömts för brott de begått om de begått några. Jag är inte så insatt i ämnet men så mycket jag vet om pedofiler så är det väldigt många som mår dåligt av sin läggning eftersom de vet att den inte är accepterad i samhället.

Däremot kan jag påpeka att vårt samhälle tyvärr kryllar av människor som dagligen dödar andra med sina bilar exempelvis, antingen genom att förstöra miljön eller genom att köra ihjäl andra. Gör en lista på alla bilister istället. De utgör en betydligt större fara för mänskligheten och allt liv på jorden än vad pedofilerna gör, av den enkla anledningen att de är betydligt fler. 

 

Förslag på alternativa listor på personer som är farligare och mer hemska än pedofiler:

Pedofilpolitiker

Pedofilbilister

Pedofilbiltillverkare

Pedofilvapentillverkare

Pedofiloljebolagsarbetare

Pedofilköttindustriarbetare

Pedofilbanktjänstemän

Osv.

Håll till godo:

3 responses to “Pedofiler är the shit

  1. Antar att det beror på siten som listar dömda sexbrottslingar.

    Din reflektion är för övrigt densamma som jag gjorde efter att ha bevistat ovanstående. Min fundering blev ”varför bryr sig folk så oerhört när sexuella övergrepp begås mot barn men inte alls lika mycket när det är andra typer av övergrepp”? Inte för att något av dem är bra men det är ändå en intressant poäng. Lite som fallet med Bobby där hela Sverige dövade sitt dåliga samvete genom att gå till en manifestation i Kungsan…och sen var det bra. Att det säkert finns hundratals som Bobby som aldrig hamnar på löpen och tusentals Bobby light blir ju lite jobbigare att behandla för den naive medelmedborgaren.

    Och slutligen, när kommer de som säljer tidningar på att skriva om ”pedofiler” börja ta sitt ansvar och skilja på pedofiler och personer som begår övergrepp (mot barn)? Det vore iofs rätt kul om alla brottsmisstänkta/brottslingar avhandlades med vilken läggning de har. ”Den heterosexuelle mördaren…”, ”homofilen rånade…”. Man slutar aldrig förvånas över eländet!

  2. TT: Ja, med största sannolikhet är det därför.

    Precis, en annan poäng jag försöker framföra är att t.ex. att många accepterade saker i dagens samhälle utgör ett mycket större hot mot barn (och allt liv) än just pedofili. Trots det så ser jag sällan en sådan uppslutning kring just den frågan. I min värld ser jag ingen större skillnad på en människa som förgriper sig på barn och en vapentillverkare, förutom att den ena uppenbarligen har något som klassas som en störning och den andra ”endast” är girig och samvetslös.

    Att just den sexuella biten dessutom ges väldigt mycket uppmärksamhet är ännu mer märkligt. Ett övergrepp är ett övergrepp.
    Jag vet precis hur jobbigt det är för ett barn som blir utsatt för saker av en (eller fler) vuxna. Min uppväxt har inte varit en dans på rosor, men skillnaden på min uppväxt är att jag inte blivit sexuellt utnyttjad, dock har jag blivit skrämd så pass mycket att jag hela min uppväxt varit livrädd för min far. Han slog mig inte ens, han behövde inte. Det räckte med att säga att han skulle slå ihjäl mig, eller att leva i ständig skräck när jag åkte bil med honom eftersom han kraftigt påverkad av smärtstillande körde på dåliga vägar i f.d. Jugoslavien och nästan körde ihjäl oss otaliga gånger.
    Jag var tvungen att finna mig i en massa obehagliga situationer som jag aldrig ville befinna mig i. Men det finns ingen som t.ex. pratar om idioter som inte kan köra men tvingar sina barn att åka med dem. Det kan ju tyckas vara något som inte ger en dåliga upplevelser, men faktum är att jag mådde riktigt dåligt av det som liten och är övertygad om att jag även idag skulle tycka att det var riktigt obehagligt att åka med någon som väljer att göra omdömeslösa omkörningar eller köra halvsovande.

    Fast visst, att det dör flera hundra människor i trafiken enbart i Sverige är ju inte så farligt. Det viktigaste är att det inte hade en ”snuskig” baktanke. Men enligt mig är den typen av bekvämlighet just snuskig och motbjudande, skillnaden är endast att den är allmänt accepterad och pedofili inte är det. Det ursäktar dock inte beteendet.

    Det enda det visar är att många människor vill hitta vissa syndabockar för att de själva ska kunna fortsätta med sin skit och tänka ”men jag är inte SÅ dålig i alla fall”. Det sättet att tänka är motbjudande.

    Att godta eget beteende som man vet direkt drabbar andra på ett negativt sätt och som de själva inte kan värja sig emot är dåligt, vad man än gör. Det finns inga ursäkter. För att mänskligheten ska kunna utvecklas och komma ur skiten den just nu krälar i krävs det att just människor blir mer självkritiska. Tyvärr skyller alla gärna sina brister på andra och hoppas att lösningen ska komma från ovan.
    Egentligen är det så enkelt att människor måste inse att de är roten till problemet. Det enda som krävs är att sluta bete dig hänsynslöst och idiotiskt, så är lösningen där, men tyvärr kommer det nog aldrig att ske. Den enkla anledningen till det är att väldigt många människor faktiskt är idioter. Jag önskar att så inte vore fallet, men vad jag önskar påverkar inte verkligheten tyvärr.

  3. Folk har problem med sexualitet överlag. Jag vet inte varför, men det är ju rätt uppenbart att det är skitviktigt att sortera in folk i fack också. Är du hetero eller homo? Det är jättejätteviktigt att veta! Viktigare än att veta om du är en trevlig snubbe att dricka öl med till exempel. Jag hörde ingenting av vad du sa på hela kvällen, för jag satt bara och undrade över om du tände på mig eller inte. 😉

Kommentera

