Inte så oväntat om ”klimathotet”

För ett par månader senare så började Aftonbladet sin s.k. kampanj om det de kallar för ”klimathotet”.

Det intressanta med denna kampanj är att den främst beskriver problemen som uppstått p.g.a. miljöförstöring och som är ett direkt hot mot mänskligheten i form av översvämningar etc. Frågan jag ställer mig är om inte all typ av miljöförstöring är värd att ta upp, även sådan som inte påverkar just klimatet och i sin tur inte hotar hela mänskligheten utan kanske växt- och djurliv lokalt. Enligt min uppfattning är även det ett stort problem.

Inte så oväntat så slog Aftonbladet sig på bröstet för sin insats för mänsklighetens bästa.

De hade det även som ett av huvudämnena på sin framsida, och som vanligt fanns det ett ställe där man kunde ”skriva på” något, precis som vid deras kampanj mot våldtäkter (jag undrar för övrigt om antalet våldtäkter minskade efter Aftonbladets kampanj). Nu har ”klimathotet” dock blivit förpassat till minnet, verkar det som. Det har visserligen tillägnats en egen liten plats, men jag undrar varför det inte är lika aktuellt med ”klimathotet” längre. Har hotet plötsligt minskat?

Förr såg det ut så här på Aftonbladets hemsida:
klimathotet.jpg

Notera allvaret i pojkens blick. Han är bestämd. Han kommer att agera, minsann.
Jättefint på alla sätt, och Aftonbladet är med. Nu ska det minsann bli förändingar.
Men jag ställer mig frågan hur man samtidigt kan ta emot pengar från sådana här:konstig-reklam.jpg

Är det fel av mig att kalla detta för hyckleri?

One response to “Inte så oväntat om ”klimathotet”

  1. hahahaha! fan va idiotiskt!

Kommentera

